home {{this.$translate('menu.back')}}
{{this.$translate('contact-write-to-us')}}
logo-white

Ścianka reklamowa od A do Z

author
Jagoda Winciorek
Content specialist
27 maja, 2024

Ścianka reklamowa sprawdzi się podczas rozmaitych wydarzeń promocyjnych. Targi, konferencje i inne spotkania branżowe to okazja do zaprezentowania firmy jako eksperta w danej branży. W jaki sposób wykorzystać system wystawienniczy do wzmocnienia pozycji marki na rynku? Jaki rodzaj ścianki reklamowej wybrać, aby wyróżnić się na tle konkurencji?

Czym jest i do czego służy ścianka reklamowa?

Ścianka reklamowa to system wystawienniczy, który stanowi alternatywę dla klasycznego roll-upa. Składa się z aluminiowej konstrukcji oraz materiału tekstylnego, zadrukowanego wybranym przez ciebie projektem graficznym. Ścianka pełni rolę elementu identyfikacji wizualnej firmy. Jako taki stanowi dobrą przestrzeń do ekspozycji firmowego logo, sloganów reklamowych czy ilustracji związanych z danym eventem branżowym.

Zastanawiasz się, czy ścianka wystawiennicza będzie dobrym wsparciem twoich działań marketingowych? Oto kilka zastosowań, jakie możesz znaleźć dla tego produktu, aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał.

Ścianka reklamowa

Targi i promocje

Ze ścianką reklamową możesz skutecznie prowadzić rozmaite działania promocyjne. Przede wszystkim sprawdzi się jako element stoiska firmowego na targach. Stawiając ją za trybunką, stworzysz przestrzeń dedykowaną swojej marki. Ścianka jest wyższa od samego stoiska, dzięki czemu już z daleka przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Ponadto, na jej tle promotor lub hostessa będą się wyróżniać i zrobią profesjonalne pierwsze wrażenie.

Podobną funkcję spełni podczas akcji promocyjnej w galerii, np. degustacji produktów. Z pomocą ścianki możesz oznakować swoje stoisko, aby w jasny sposób zakomunikować cel przeprowadzanej akcji. To także dobry sposób na ekspozycję symboli firmowych, które dzięki promocji będą wywoływać pozytywne skojarzenia u twoich klientów.

Konferencje i szkolenia branżowe

Wykorzystaj ściankę wystawienniczą, aby stworzyć fachową przestrzeń dla prelegentów na konferencjach, szkoleniach czy spotkaniach branżowych. Możesz zdecydować się na jeden produkt w dużym rozmiarze lub wypełnić scenę kilkoma mniejszymi. W ofercie adsystem znajdziesz ścianki w różnych kształtach, więc bez trudu unikniesz powtarzalności i stworzysz unikalną kompozycję.

Prelegenci mogą wykorzystać systemy wystawiennicze do wsparcia swoich prezentacji i wypowiedzi. Przykładowo, chcąc przeprowadzić ankietę wśród publiczności, mogą zamówić wydruk na ściankę z kodem QR. Po zeskanowaniu przeniesie on odbiorców do wcześniej przygotowanego formularza i umożliwi szybkie zebranie odpowiedzi.

Ścianka reklamowa może także stanąć obok wejścia do sali konferencyjnej. To odpowiednie miejsce, aby wyeksponować symbole firmowe organizatora wydarzenia i powitać uczestników.

Ścianka reklamowa

Przeczytaj również: Ścianki reklamowe: łukowe vs proste

Siedziba firmy

Targi i konferencje to nie jedyne okazje, podczas których ścianki reklamowe znajdą swoje zastosowanie. Możesz umieścić je w recepcji lub poczekalni firmy. W ten sposób zrobisz dobre wrażenie na gościach, klientach czy kandydatach oczekujących na rozmowę o pracę.

Jeśli w twoim biurze nie ma podziału na osobne gabinety, możesz wykorzystać ściankę, aby odgraniczyć od siebie poszczególne działy. Stawiając ścianki pomiędzy biurkami, zapewnisz swoim pracownikom większy komfort i poczucie prywatności.

Tło do zdjęć i nagrywek na social media

Komunikacja w mediach społecznościowych to podstawa działań marketingowych twojej marki? Rozważ wykorzystanie ścianki reklamowej jako tła do robienia zdjęć i nagrywania filmów na social media. Dzięki temu wszystkie opublikowane przez ciebie materiały będa spójne i profesjonalne. Co ważne, ścianka jest lekka i nie zajmuje dużo miejsca. Bez problemu odstawisz ją na bok po zakończeniu sesji. Ze względu na to dobrze sprawdzi się nawet w mniejszej przestrzeni biurowej.

Ścianka okaże się przydatna także podczas wideokonferencji. Jeśli często prowadzisz spotkania online z klientami, postaw ściankę z logo firmy za swoim biurkiem. W ten sposób zrobisz dobre wrażenie na swoich rozmówcach.

Ścianka reklamowa

Przeczytaj również: Poznaj ścianki SEG – modułowe ścianki wystawiennicze

Jakie ścianki wystawiennicze znajdują się w ofercie adsystem?

Każde z działań marketingowych wymaga nieco innego podejścia. Jeśli przygotowujesz się do udziału w targach, twoim priorytetem będzie mobilność. Z kolei dekorując biuro, zwrócisz większą uwagę na kwestie estetyczne. W ofercie adsystem znajdziesz systemy wystawiennicze o różnych zastosowaniach. Sprawdź, który z nich okaże się najlepiej dopasowany do twoich potrzeb.

Ścianki tekstylne

Wykonane z wysokiej jakości materiału tekstylnego, ścianki z tej kategorii są dostępne w wielu rozmiarach i kształtach. Mniejsze modele polecamy przede wszystkim klientom, którzy często podróżują i odwiedzają różne targi. Z kolei większe ścianki zrobią wrażenie na konferencjach, podczas których posłużą jako tło dla występujących. W zależności od preferencji możesz wybrać wersję prostą lub łukową. Ta ostatnia pomoże ci wyróżnić się na tle konkurencji dzięki niestandardowej formie.

Kolejnym parametrem, który warto wziąć pod uwagę przed zakupem systemu wystawienniczego, jest waga. Waga ścianek zależy nie tylko od wymiarów danego modelu. W naszej ofercie znajdują się konstrukcje bazujące na aluminiowych rurach, których średnica waha się od 30 do 43 milimetrów. Wąskie ścianki są lżejsze i dlatego lepiej sprawdzają się przy częstym transporcie. Z kolei cięższe modele oparte na szerokich rurach charakteryzują się większą stabilnością. Dlatego warto rozstawić je na tłumnie odwiedzanych wydarzeniach.

Wszystkie z tych modeli, bez względu na rozmiar i wagę, sprzedawane są w zestawie z poręczną torbą transportową. Nawet jeśli nie planujesz częstych wyjazdów na targi, to skorzystasz z niej m.in. w celu przechowywania ścianki.

Aby przygotować ściankę tekstylną, musisz jedynie złożyć stelaż, na który składa się kilka odpowiednio oznakowanych rur. Następnie na stworzoną ramę możesz nałożyć materiał z wydrukiem. Montaż jest intuicyjny i nie powinien zająć więcej niż kilka minut. Co istotne, nie wymaga użycia żadnych narzędzi.

Ścianki pop-up

Ścianki pop-up to jedne z najstarszych rozwiązań reklamowych. Wyróżniają się solidnością i stabilnością konstrukcji. Oparte są na lekkim aluminiowym stelażu, który rozkłada się jak harmonijka. Podobnie jak w przypadku modeli tekstylnych, montaż jest beznarzędziowy. Z kolei grafiki na ściance pop-up drukowane są na usztywnianych planszach z PCV.

Ten rodzaj ścianek sprawdzi się przede wszystkim w roli powierzchni reklamowej w sklepie lub galerii handlowej.

Ścianka reklamowa

Przeczytaj również: Ścianki pop-up – czym są, do czego służą i gdzie je wykorzystać? Kompletny przewodnik

Dlaczego warto wybrać ścianki reklamowe?

Ścianka wystawiennicza to wielofunkcyjny produkt. Poza wszechstronnym zastosowaniem jej główną zaletą jest opcja wymiany wydruków. Jeśli planujesz nową akcję promocyjną lub odświeżasz identyfikację wizualną marki, możesz zamówić kolejną grafikę, którą założysz na już posiadany stelaż. Konstrukcja naszych ram jest standaryzowana. Oznacza to, że nowy druk będzie idealnie pasował do starego stelażu.

Co więcej, wydruk na ściance jest dwustronny. Bez względu na to, czy zdecydujesz się umieścić te same grafiki po obu stronach, czy stworzysz osobne projekty na przód i tył konstrukcji, będą one dobrze widoczne dla klientów zgromadzonych wokół twojego stoiska.

Metoda druku sublimacyjnego, z której korzystamy podczas produkcji ścianek, zapewnia trwałość ilustracji. Grafiki nie pękają i nie wykruszają się, a ich kolor zachowuje swoją intensywność i głębię.

Czy ścianka reklamowa jest droga?

Analizując ceny ścianek reklamowych, należy wziąć pod uwagę nie tyle jednorazowy koszt zakupu, ale długotrwałość i wielofunkcyjność produktu. Nasze ścianki wykonane są z wysokiej jakości materiałów, dzięki czemu mogą ci służyć przez lata.

Kupując jeden system wystawienniczy, zyskujesz produkt, który możesz wykorzystać na wiele sposobów. Ścianka reklamowa zamówiona z myślą o targach, po zakończeniu promocji może pełnić funkcję dekoracyjną w biurze.

Co więcej, oferujemy opcję wymiany druków. Jeśli planujesz nową akcję promocyjną, możesz zamówić kolejną grafikę, którą założysz na już posiadaną ramę. Pozwala to na długofalową oszczędność kosztów. Mimo wysokiej jakości komponentów, z jakich zrobione są ścianki adsystem, ich ceny są rynkowe.