Technologia AR to nowoczesne wsparcie w procesie zakupowym. Dzięki niej łatwiej uniknąć zakupowej wpadki i kupowania przysłowiowego kota w worku. Przekonaj się, czym dokładnie jest omawiana technologia oraz jak może ci sprzyjać podczas kupowania w internecie.
Spis treści
Początki e-commerce wzbudziły wiele sceptycyzmu. Krytycy twierdzili, że zakupy przez internet nie zyskają popularności wśród konsumentów. Jako przyczynę wskazywano strach przed kupowaniem kota w worku - brak możliwości fizycznego sprawdzenia produktu przed zakupem uznawano za barierę nie do przeskoczenia. Dzisiejsze statystyki i zachowania konsumentów wyraźnie wskazują, że jest zupełnie inaczej.
Jak czytamy na stronie Eurostatu, w 2023 aż roku 70% mieszkańców Unii Europejskiej w wieku od 16 do 74 lat dokonało zakupów za pośrednictwem Internetu. Dane nie pozostawiają wątpliwości, że e-commerce to przyszłość zakupów. Co więcej, współczesna technologia dodatkowo sprawia, że klienci mogą łatwiej uniknąć zakupowej wpadki. Wirtualne przymierzalnie, generowanie podglądu produktów i ustawianie ich w konkretnych pomieszczeniach - wszystko to możliwe jest dzięki technologii AR.
Czym jest technologia AR i jak działa?
Skrót AR pochodzi od angielskiego określenia augmented reality, które oznacza rzeczywistość rozszerzoną. W największym skrócie, AR to pomost łączący ekran smartfonu lub tabletu z rzeczywistością. Za pomocą AR można bowiem w czasie rzeczywistym wyświetlać obrazy 3D na realnym tle. Wystarczy wygenerować obraz, odpalić kamerę telefonu, a na ekranie pojawi się produkt na tle miejsca, na które skierowana jest kamera.
Co bardzo ważne, technologia umożliwia interakcję z wygenerowanym obrazem. Wyświetlany produkt można przybliżać, powiększać, obracać i oddalać, czyli innymi słowy obejrzeć go z różnych perspektyw. Dokładny opis tego, jak działa technologia AR w sklepie asystem, znajdziesz kilka paragrafów niżej.
Dlaczego warto skorzystać z technologii AR przed zakupem?
Jak ustaliliśmy już na wstępie tego artykułu, AR jest wielkim wsparciem dla konsumentów w procesie zakupowym. Co więcej, przynosi to również korzyści sprzedawcom i środowisku. Ograniczenie nieudanych zakupów generuje mniejszą liczbę zwrotów, a tym samym sprzedawca nie ponosi kosztów związanych z wysyłką. Ponadto wysyłane i odsyłane produkty pozostawiają ślad węglowy oraz powodują powstawanie zanieczyszczeń oraz odpadów. Jakie dokładnie korzyści dla klienta przynosi zastosowanie technologii AR?
Realistyczna wizualizacja w czasie rzeczywistym - technologia AR oferuje bardzo realistyczne wizualizacje. Dzięki niej można zobaczyć produkt w skali 1:1 w konkretnej przestrzeni, w której ma docelowo się pojawić. To pozwala dokładnie zorientować się w proporcji zamawianego przedmiotu.
Redukcja ryzyka błędów zakupowych - dokładne sprawdzenie, czy produkt pasuje do wybranego punktu w biurze, mieszkaniu czy na targach, pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy.
Interaktywność i personalizacja - dzięki technologii AR i wizualizacji klient może się zorientować, czy przygotowany projekt graficzny dobrze prezentuje się na danym produkcie oraz czy kluczowe elementy jak np logo i sygnet są odpowiednio wyeksponowane.
Większa satysfakcja z zakupów - na końcu procesu zakupowego ze wsparciem AR łatwiej uzyskać zadowolenie z transakcji. Podgląd sprawia, że klient jest świadomy tego, na co się decyduje, a zamiast przysłowiowego kota w worku zyskuje produkt zgodny z oczekiwaniami.
Technologia AR krok po kroku na stronie adsystem
Co szczególnie ważne, zastosowanie technologii AR jest banalnie proste. Wystarczy kilka kroków, aby przekonać się, jak twój produkt będzie wyglądał w rzeczywistości.
Jak korzystać z technologii AR?
- Wybierz produkt, który chcesz zwizualizować.
- Ściągnij wytyczne, które pomogą ci przygotować poprawne pliki graficzne.
- Gdy pliki będą gotowe, kliknij przycisk “zwizualizuj projekt”.
- Załaduj pliki i kliknij przycisk: “wygeneruj podgląd AR”.
- Następnie zeskanuj przy pomocy smartfona kod QR, który pojawi się na ekranie komputera.
- Twoja wizualizacja jest gotowa. Możesz podejrzeć, jak będzie prezentował się twój produkt w dowolnym miejscu, kierując na nie kamerę telefonu.