Odpowiednia kolorystyka, oświetlenie czy nowoczesne technologie sprzyjają stworzeniu stoiska targowego, które wywoła żywe emocje wśród odbiorców. Zobacz, jak przemyślane projektowanie stoisk targowych może wywołać pozytywne skojarzenia i wpłynąć na zaangażowanie odbiorców.
Spis treści
Marketing emocji: stoisko, które wywołuje emocje
Zabudowa stoisk targowych i przygotowanie projektu to złożony proces, w którym trzeba pogodzić kilka różnych interesów. Stoiska targowe muszą wyróżniać markę, zapewniać wygodne miejsce do pracy dla handlowców, stwarzać przestrzeń do spotkań z klientami, ale też wspierać budowanie relacji. Badania pokazują, że aż 95% naszych decyzji zakupowych dzieje się na poziomie podświadomym, a zatem, że kierują nami emocje. Marketerzy nie od dziś stosują sztuczki psychologiczne, aby wywołać emocjonalną reakcję swoich odbiorców. Ciekawość, poczucie luksusu i ekskluzywności, radość czy bezpieczeństwo to tylko niektóre z emocji, jakie możemy wykorzystać, aby budować zaangażowanie odbiorców na targach.
Wywołanie pozytywnych emocji u odbiorców, bo przecież o takie nam podczas targów chodzi, nie jest prostą sprawą. Na szczęście możemy czerpać nie tylko ze zdobyczy współczesnego marketingu czy psychologii, ale też wystroju wnętrz, aby odwiedzający dobrze czuli się w twoich targowych progach.
Światło na stoisku
Dobrze dobrane oświetlenie jest jednym z kluczowych elementów, które decydują o sukcesie aranżacji wnętrza mieszkalnego czy biurowego. Światło kreuje atmosferę i bezpośrednio wpływa na nastrój osób przebywających w pomieszczeniu. Takie same triki można wykorzystać do projektu stoiska targowego.
Światło ciepłe (2700K-3000K) sprzyja relaksowi i atmosferze wypoczynku. Z kolei światło o chłodnej barwie (5000K-6500K) pobudza koncentrację i czujność. Dlatego planując swoje stoisko targowe, w zależności od branży i asortymentu, postaw na ciepłe światło, aby stworzyć przytulne wrażenie a zimne, aby odbiorcy aktywnie i ciekawie odkrywali stoisko.
Ważny jest także bezpośredni odbiór światła. Jasne, intensywne oświetlenie może razić oczy odwiedzających. Przykładowo w kasetonach LED, które są wyposażone w źródła światła, jest ono osłonięte poliestrowym materiałem. Dzięki temu światło jest rozproszone i przyjemne dla wzroku.
Kolory
Czy wiesz, że cała osobna gałąź badań psychologicznych jest poświęcona wpływowi kolorów na nastrój i zachowania? Niektóre barwy mogą pobudzać, inne uspakajać. Kolorystyka może zatem sprawić, że twoje stoisko targowe będzie postrzegane jako nowoczesne i ekscytujące lub przeciwnie – przytulne i bezpieczne. Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym barwom i emocjom, jakie wywołują.
Czerwień: kojarzy się z pasją, energią, namiętnością i agresją. W kampaniach marketingowych barwa ta jest często stosowana, aby zwrócić uwagę odbiorców np. na czasowe promocje w trakcie wyprzedaży.
Błękit: to z kolei synonim spokoju, zaufania i profesjonalizmu. Bardzo często branding usług lekarskich opiera się o kolor niebieski, własnie z uwagi na wymienione wcześniej skojarzenia. To może być dobry trop, jeśli chcesz przygotować stoisko i komunikację wzbudzającą zaufanie i lojalność klientów.
Zieleń: to barwa, która przede wszystkim przywołuje na myśl naturę. Kolejne skojarzenia, jakie wywołuje, to stabilność, harmonia i zdrowie. Zieleń uznaje się za kolor odprężający i pozytywnie interpretowany.
Żółć: kolor energii i optymizmu, który powoduje pozytywne konotacje, ale wielu kojarzy się także z zazdrością. Barwę żółtą można z powodzeniem stosować do projektowania stoisk targowych, aby zwrócić uwagę odbiorców już z daleka i wyróżnić się na tle konkurencji.
Czerń: czyli kolor tajemnicy i elegancji, często stosowany, aby uzyskać profesjonalne wrażenie. Czarne elementy stoiska mogą dać efekt formalny, jednak trzeba uważać, aby całość nie wyszła zbyt ponuro.
W całym tym kolorystycznym zamieszaniu trzeba mieć na uwadze, aby barwy stoiska były spójne identyfikacją wizualną marki, a jednocześnie tak dobrane, by wywoływały emocje zgodne z celem marketingowym. Branding emocjonalny i stoisko targowe to jedno, ale brandbook i identyfikacja wizualna są kluczowe.
Przeczytaj również: Jakie emocje wpływają na decyzje zakupowe?
Projekty stoisk targowych i nowoczesne technologie
Nowinki techniczne są sprzymierzeńcami wystawców na targach i wydarzeniach promocyjnych. Tablety, infokioski, ekrany dotykowe i idąc dalej, technologia AR, mogą wywołać ciekawość i zachęcić odbiorców do odwiedzenia stoiska. Co więcej, umiejętne stosowanie nowoczesnych technologii może także służyć wywoływaniu radości u odbiorców i skracaniu dystansu między nimi, a markami.
Za przykład może posłużyć grywalizacja, czyli wykorzystywanie elementów gier w działaniach promocyjnych. Wystarczy przygować nieskomplikowaną rozgrywkę, która będzie wyświetlana na ekranie dotykowym lub infokiosku dostępnym na stoisku.
Limitowane oferty, czyli ekscytacja i poczucie ekskluzywności
Kolejny sposób na zarządzanie emocjami na stoisku targowym i jednoczesne kreowanie zaangażowania odbiorców, to limitowane oferty. Ograniczony dostęp do zasobów i możliwości zakupu sprzyja atmosferze ekskluzywności i wyjątkowości. Dodatkowo wywołuje to ekscytację odbiorców, co dodatkowo skłania do szybszego zakupu. Promocję opartą o zasadę ograniczonego dostępu należy rozpocząć z wyprzedzeniem. Na kilka tygodni przed targami trzeba poinformować odbiorców za pomocą mailingu oraz social mediów o planowanej akcji.
Jak widzisz, projektowanie stoisk targowych, które będą wywoływać pozytywne emocje, to spore wyzwanie. Na szczęście, aby skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów i odnieść sukces na targach, możesz skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Budowa stoisk targowych i ich projektowanie to nasza specjalność. Jeśli potrzebujesz pomocy, zdaj się na nasze kompleksowe usługi i skontaktuj z nami.