home {{this.$translate('menu.back')}}
{{this.$translate('contact-write-to-us')}}
logo-white

Projektowanie stoisk targowych – rola emocji w tworzeniu zaangażowania na targach

author
Kamila Zalińska-Woźny
Marketing specialist
28 października, 2024

Odpowiednia kolorystyka, oświetlenie czy nowoczesne technologie sprzyjają stworzeniu stoiska targowego, które wywoła żywe emocje wśród odbiorców. Zobacz, jak przemyślane projektowanie stoisk targowych może wywołać pozytywne skojarzenia i wpłynąć na zaangażowanie odbiorców.

Marketing emocji: stoisko, które wywołuje emocje

Zabudowa stoisk targowych i przygotowanie projektu to złożony proces, w którym trzeba pogodzić kilka różnych interesów. Stoiska targowe muszą wyróżniać markę, zapewniać wygodne miejsce do pracy dla handlowców, stwarzać przestrzeń do spotkań z klientami, ale też wspierać budowanie relacji. Badania pokazują, że aż 95% naszych decyzji zakupowych dzieje się na poziomie podświadomym, a zatem, że kierują nami emocje. Marketerzy nie od dziś stosują sztuczki psychologiczne, aby wywołać emocjonalną reakcję swoich odbiorców. Ciekawość, poczucie luksusu i ekskluzywności, radość czy bezpieczeństwo to tylko niektóre z emocji, jakie możemy wykorzystać, aby budować zaangażowanie odbiorców na targach.

Wywołanie pozytywnych emocji u odbiorców, bo przecież o takie nam podczas targów chodzi, nie jest prostą sprawą. Na szczęście możemy czerpać nie tylko ze zdobyczy współczesnego marketingu czy psychologii, ale też wystroju wnętrz, aby odwiedzający dobrze czuli się w twoich targowych progach.

Projektowanie stoisk targowych

Światło na stoisku

Dobrze dobrane oświetlenie jest jednym z kluczowych elementów, które decydują o sukcesie aranżacji wnętrza mieszkalnego czy biurowego. Światło kreuje atmosferę i bezpośrednio wpływa na nastrój osób przebywających w pomieszczeniu. Takie same triki można wykorzystać do projektu stoiska targowego.

Światło ciepłe (2700K-3000K) sprzyja relaksowi i atmosferze wypoczynku. Z kolei światło o chłodnej barwie (5000K-6500K) pobudza koncentrację i czujność. Dlatego planując swoje stoisko targowe, w zależności od branży i asortymentu, postaw na ciepłe światło, aby stworzyć przytulne wrażenie a zimne, aby odbiorcy aktywnie i ciekawie odkrywali stoisko.

Ważny jest także bezpośredni odbiór światła. Jasne, intensywne oświetlenie może razić oczy odwiedzających. Przykładowo w kasetonach LED, które są wyposażone w źródła światła, jest ono osłonięte poliestrowym materiałem. Dzięki temu światło jest rozproszone i przyjemne dla wzroku.

Kolory

Czy wiesz, że cała osobna gałąź badań psychologicznych jest poświęcona wpływowi kolorów na nastrój i zachowania? Niektóre barwy mogą pobudzać, inne uspakajać. Kolorystyka może zatem sprawić, że twoje stoisko targowe będzie postrzegane jako nowoczesne i ekscytujące lub przeciwnie – przytulne i bezpieczne. Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym barwom i emocjom, jakie wywołują.

  • Czerwień: kojarzy się z pasją, energią, namiętnością i agresją. W kampaniach marketingowych barwa ta jest często stosowana, aby zwrócić uwagę odbiorców np. na czasowe promocje w trakcie wyprzedaży.

  • Błękit: to z kolei synonim spokoju, zaufania i profesjonalizmu. Bardzo często branding usług lekarskich opiera się o kolor niebieski, własnie z uwagi na wymienione wcześniej skojarzenia. To może być dobry trop, jeśli chcesz przygotować stoisko i komunikację wzbudzającą zaufanie i lojalność klientów.

  • Zieleń: to barwa, która przede wszystkim przywołuje na myśl naturę. Kolejne skojarzenia, jakie wywołuje, to stabilność, harmonia i zdrowie. Zieleń uznaje się za kolor odprężający i pozytywnie interpretowany.

  • Żółć: kolor energii i optymizmu, który powoduje pozytywne konotacje, ale wielu kojarzy się także z zazdrością. Barwę żółtą można z powodzeniem stosować do projektowania stoisk targowych, aby zwrócić uwagę odbiorców już z daleka i wyróżnić się na tle konkurencji.

  • Czerń: czyli kolor tajemnicy i elegancji, często stosowany, aby uzyskać profesjonalne wrażenie. Czarne elementy stoiska mogą dać efekt formalny, jednak trzeba uważać, aby całość nie wyszła zbyt ponuro.

W całym tym kolorystycznym zamieszaniu trzeba mieć na uwadze, aby barwy stoiska były spójne identyfikacją wizualną marki, a jednocześnie tak dobrane, by wywoływały emocje zgodne z celem marketingowym. Branding emocjonalny i stoisko targowe to jedno, ale brandbook i identyfikacja wizualna są kluczowe.

Projektowanie stoisk targowych a emocje klientów

Przeczytaj również: Jakie emocje wpływają na decyzje zakupowe?

Projekty stoisk targowych i nowoczesne technologie

Nowinki techniczne są sprzymierzeńcami wystawców na targach i wydarzeniach promocyjnych. Tablety, infokioski, ekrany dotykowe i idąc dalej, technologia AR, mogą wywołać ciekawość i zachęcić odbiorców do odwiedzenia stoiska. Co więcej, umiejętne stosowanie nowoczesnych technologii może także służyć wywoływaniu radości u odbiorców i skracaniu dystansu między nimi, a markami.

Za przykład może posłużyć grywalizacja, czyli wykorzystywanie elementów gier w działaniach promocyjnych. Wystarczy przygować nieskomplikowaną rozgrywkę, która będzie wyświetlana na ekranie dotykowym lub infokiosku dostępnym na stoisku.

Projektowanie stoisk targowych

Limitowane oferty, czyli ekscytacja i poczucie ekskluzywności

Kolejny sposób na zarządzanie emocjami na stoisku targowym i jednoczesne kreowanie zaangażowania odbiorców, to limitowane oferty. Ograniczony dostęp do zasobów i możliwości zakupu sprzyja atmosferze ekskluzywności i wyjątkowości. Dodatkowo wywołuje to ekscytację odbiorców, co dodatkowo skłania do szybszego zakupu. Promocję opartą o zasadę ograniczonego dostępu należy rozpocząć z wyprzedzeniem. Na kilka tygodni przed targami trzeba poinformować odbiorców za pomocą mailingu oraz social mediów o planowanej akcji.

Jak widzisz, projektowanie stoisk targowych, które będą wywoływać pozytywne emocje, to spore wyzwanie. Na szczęście, aby skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów i odnieść sukces na targach, możesz skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Budowa stoisk targowych i ich projektowanie to nasza specjalność. Jeśli potrzebujesz pomocy, zdaj się na nasze kompleksowe usługi i skontaktuj z nami.

Skontaktuj się!