Reklama w hotelu nie dla każdego jest czymś oczywistym, tymczasem jest to świetne miejsce do promowania okolicznych atrakcji, partnerów biznesowych i oczywiście samej oferty hotelu oraz dostępnych w nim usług. Co warto promować i w jaki sposób? W tym artykule przeczytasz o kilku oryginalnych sposobach reklamy dla hotelu.
Kto może skorzystać z reklamy w hotelu?
Sposoby reklamy w hotelu mogą być bardzo różne w zależności od tego, co chcesz promować. Jest kilka branż i usług, które szczególnie warto reklamować w kurortach, ośrodkach wypoczynkowych, czy hotelach:
- restauracje;
- strefy spa;
- baseny i aquaparki;
- kręgielnie, salony gier;
- okoliczne atrakcje, jak np. muzea, zabytki, galerie sztuki;
- przepływy łodzią czy spływy kajakowe;
- instruktorzy i szkoły jazdy na nartach, snowboardzie itp;
- wypożyczalnie sprzętu górskiego, rowerów, nart itd.;
- atrakcje dla dzieci, jak np. park linowy.
Oczywiście reklama w hotelu najczęściej obejmuje też samą ofertę kurortu, w którym nierzadko znajdują się takie miejsca jak restauracja czy basen.
Goście, którzy przyjechali do hotelu na urlop chętnie zapoznają się z ofertą lokalnych atrakcji i zabytków, natomiast osoby, które podróżują służbowo częściej zainteresują się reklamą pobliskich restauracji. Z punktu widzenia właściciela hotelu ważne jest, aby każdemu z gości móc zaproponować taką formę spędzania czasu, jaka będzie dla niego najbardziej atrakcyjna, dlatego z możliwości promowania się w ośrodkach wypoczynkowych korzystają firmy z bardzo różnych branż.
Pomysły na reklamę w hotelach
Reklamy dla hoteli mogą przybierać tradycyjne formy, ale planując kampanię nie bój się też postawić na bardziej nowoczesne i oryginalne rozwiązania. Łącząc różne sposoby promocji sprawisz, że Twoje komunikaty dotrą do wszystkich gości oraz, co najważniejsze, ich zainteresują. Jaką formę reklamy warto więc wybrać?
Poznaj 5 oryginalnych pomysłów na reklamę w hotelach
Świecące kasetony LED – przyciągają wzrok, są dobrze widoczne z dużych odległości i spełniają swoją funkcję niezależnie od pory dnia, świetnie więc sprawdzą się w holach, czy na korytarzach, prezentując ofertę hotelu. W zależności od potrzeb możesz wybrać podświetlany kaseton wolnostojący, który w dowolnym momencie przestawisz i na którym stworzysz spersonalizowany nadruk z obu stron, co zwiększy efektywność reklamy lub np. kaseton podwieszany, idealny do wskazania drogi do promowanego punktu.
Kaseton na ścianie – nieco inny rodzaj kasetonów świetlnych, również warty wyróżnienia, ponieważ pozwala na niecodzienne zagospodarowanie pustych przestrzeni na ścianach, czy nawet sufitach, tworząc świetną przestrzeń reklamową, która nie tylko z daleka rzuca się w oczy, ale też szybko zostaje zapamiętana. To idealny sposób na reklamę w hotelu, jeśli zależy Ci na zachowaniu funkcjonalnych przestrzeni lub gdy masz mało miejsca na bardziej tradycyjne formy reklamy stojącej.
Ścianki reklamowe – ciekawym i stylowym sposobem reklamy w hotelu jest też tekstylna ścianka reklamowa, która może wyróżniać się oryginalnym kształtem, jak np. Vario S, rozmiarem przypominająca standardowy roll-up, jednak dużo bardziej przyciągająca wzrok, czy też największa z dostępnych na rynku ścianka łukowa Vario Craft o wymiarach 240x750 cm, świetnie sprawdzająca się podczas eventów w hotelu lub np. jako fotościanka, przy której goście mogą robić sobie pamiątkowe zdjęcia, w tle przemycając promowane na grafikach treści.
Stożek reklamowy – bardzo oryginalny kształt tej reklamy dla hotelu wpadnie w oko każdemu z gości. Można go wykorzystać np. przy recepcji, czy na tarasach podczas wydawania posiłków na zewnątrz lub w trakcie eventów.
Łuk reklamowy – kolejne z nietuzinkowych rozwiązań reklamy w hotelu, czyli ścianka reklamowa w kształcie łuku, mogąca służyć np. jako brama, uświetniając plenerowe imprezy firmowe, czy inne eventy odbywające się w hotelach, takie jak np. spotkania autorskie, konferencje, szkolenia, czy targi.
Na co zwrócić uwagę przed zakupem reklamy dla hotelu?
Jak przy wszystkich działaniach biznesowych, czy marketingowych, tak i przy planowaniu promocji w hotelu, ważne jest określenie celu i zadanie sobie kilku pomocniczych pytań. Co chcesz osiągnąć dzięki reklamie? W jakich sytuacjach goście hotelu powinni na nią trafić? Do kogo dokładnie chcesz, by reklama w hotelu trafiała? Jakie pomysły na reklamę w hotelach już się sprawdziły w Twoich działaniach? Gdy odpowiesz sobie na podobne pytania, łatwiej będzie Ci wybrać najlepsze formy reklamy. Zastanów się nad rozmiarem i modelem systemu reklamowego w kontekście różnych eventów, czy kampanii, które będziesz w przyszłości prowadzić, ponieważ grafiki z łatwością możesz wymieniać, a często też sam kształt ścianek lub innych systemów możesz dostosowywać do własnych potrzeb.