home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Jak wykorzystać event marketing do zwiększenia świadomości marki?

author
Kamila Zalińska-Woźny
SEO Copywriterka
19 lipca, 2024

Czym jest event marketing? Jak wykorzystać imprezy marketingowe do promocji firmy? Zobacz, jak organizacja wydarzeń pomoże ci zdobyć potencjalnych klientów i utrwalić pozytywny wizerunek marki. Oto kilka sprawdzonych wskazówek, dzięki którym eventy branżowe pomogą ci w osiągnięciu celów biznesowych.

Definicja event marketingu

Event marketing to strategia promocyjna, która polega na organizacji różnego typu wydarzeń, podczas których odbiorcy mają bezpośredni kontakt z marką. Imprezy organizowane w ramach tych działań mogą mieć formę koncertów, festiwali, warsztatów, targów czy pokazów. Takie spotkania dają świetną sposobność do przeprowadzenia angażujących akcji, co przykładowo w mediach społecznościowych byłoby niemożliwe.

Jakie korzyści zyskują marki dzięki event marketingowi?

  • Budowanie relacji z odbiorcami,
  • budowanie świadomości marki,
  • kreowanie pozytywnych doświadczeń i relacji z klientami,
  • zwiększenie zaangażowania i lojalności klientów,
  • generowanie leadów sprzedażowych.

Event marketing – jak zaplanować wydarzenie?

Aby wydarzenie planowane w ramach event marketingu było naprawdę udane, należy dokładnie je zaplanować. Poniżej znajdziesz podstawową check listę zadań, jakie trzeba wykonać na etapie przygotowań do wydarzenia.

Cele marketingowe i biznesowe

Jednoznaczne zdefiniowanie celów biznesowych pociągnie za sobą kolejne decyzje. Zastanów się, co twoja organizacja chce osiągnąć w następstwie wydarzenia? Pozyskanie potencjalnych klientów, zwiększenie świadomości marki, a może wygenerowanie leadów sprzedażowych? Na tym etapie warto rozpisać również estymowane wyniki. Te naturalnie trzeba zaplanować na podstawie realnych danych pochodzących z wcześniejszych doświadczeń w event marketingu.

Grupa odbiorców

Na kolejnym etapie przygotowań do wydarzenia, należy określić, kto powinien w nim uczestniczyć. Zdefiniowanie grupy odbiorców przełoży się na zastosowaną strategię komunikacji i organizacji eventu. Program powinien być dopasowany np. do klientów końcowych, dystrybutorów czy mediów.

Rodzaj eventu

Marketing eventowy ma różne oblicza. Jak już ustaliliśmy na wstępie tego artykułu, możesz zorganizować różne wydarzenia. Spotkania branżowe, konferencje, koncerty czy prezentacje produktów to najpopularniejsze rodzaje eventów. Charakter wydarzenia powinien być dostosowany do celów marketingowych oraz grupy odbiorców. Jeśli chcesz pozyskać nowe leady i uzyskać wzrost sprzedaży, weź udział w targach. Jeśli celem jest budowanie wizerunku marki i wywołanie pozytywnych skojarzeń wokół brandu, dobrym wyborem będzie koncert czy festiwal w przestrzeni publicznej.

Event marketing

Przeczytaj również: Marketing wydarzeń sportowych - case study naszej współpracy ze Snowee

Nośniki reklamy dla event marketingu – jakie wybrać?

Marketing eventowy nie mógłby się obejść bez nośników reklamy. To właśnie za ich pomocą oznakujesz swoje wydarzenie i tym samym ułatwisz odbiorcom odnalezienie stoiska i nawigację w terenie. Ponadto umieszczając symbole firmowe na ściankach reklamowych i innych elementach tego typu, utrwalasz je w świadomości odbiorców i budujesz rozpoznawalność marki. Jakie nośniki reklamy sprawdzą się w event marketingu? Oto kilka naszych propozycji, które będą adekwatne dla różnych wydarzeń.

Targi

Jeśli marketing wydarzeń w twojej firmie obejmować będzie regularny udział w targach, warto zainwestować w profesjonalne stoisko targowe. Konstrukcje tego typu umożliwiają nie tylko skuteczną ekspozycję marki, ale również zorganizowanie wygodnego miejsca do pracy oraz spotkań z klientami. W ofercie adsystem znajdziesz szeroką ofertę rozwiązań, od stoisk premium, przez uniwersalne standy wystawowe, aż po modele ekonomiczne.

Wydarzenia w halach i galeriach

Przestrzenie tego typu to z reguły miejsca pełne wzorów i kolorów. Aby wyróżnić swoje stoisko podczas promocji i dotrzeć do szerszego kręgu potencjalnych klientów, warto postawić na nośniki reklamy, które operują światłem. Kasetony i trybunki podświetlane umożliwią ci wyeksponowanie przekazu reklamowego. Podświetlone grafiki będą jeszcze lepiej widoczne. Jeśli budżet na to pozwala, warto postawić na efektowne konstrukcje oparte np. na systemie zabudów targowych.

Event marketing

Festiwale i koncerty

Nad event marketingiem organizowanym w plenerze trzeba pochylić się w szczególny sposób. Wydarzenia tego typu organizowane są z reguły na dużych, otwartych przestrzeniach, dlatego należy dobrze oznakować stoisko. W tym celu bardzo pomocne mogą być bramy reklamowe, flagi windery czy słupy pneumatyczne. Produkty tego typu wykonywane są z wodoodpornych tkanin. Co więcej, dzięki dużym rozmiarom zapewniają dobrą widoczność już z daleka. Uzupełnieniem outdoorowego stoiska, które zabezpieczy je przed warunkach atmosferycznymi i wesprze budowanie wizerunku marki, są namioty reklamowe.

Imprezy firmowe

Organizacja eventów firmowych rządzi się swoimi prawami. W tym przypadku budowanie pozytywnego wizerunku marki ma nieco inny wymiar, jeśli komunikacja jest skierowana do klienta wewnętrznego, czyli do pracowników. Wykorzystanie event marketingu do kreowania pozytywnych więzi i atmosfery wewnątrz zespołu to jeden z ważnych czynników. W takim przypadku ścianki tekstylnebędą świetnym wyborem. Za ich pomocą można przygotować np. scenę dla prelegentów na wydarzeniu czy mini studio fotograficzne, a którego tle powstaną pamiątkowe zdjęcia.

Event marketing

Promocja wydarzenia

Aby twoje działania marketingowe zakończyły się sukcesem, zanim zacznie się wydarzenie, czeka cię sporo pracy przy jego organizacji. Potencjalnych uczestników wydarzenia szukaj przede wszystkim w mediach społecznościowych. Promocja za pośrednictwem Facebooka, Instagrama czy LinkedIn może przynieść solidny zasięg. Dodatkowym wsparciem będę e-mail marketing, czyli newslettery z zaproszeniami do uczestnictwa. Jeśli budżet i charakter imprezy na to pozwala, warto rozważyć płatną promocję eventu, aby dodatkowo poszerzyć grupę docelową i ułatwić sobie osiągnięcie założonych celów biznesowych. Inną dobrą praktyką, która sprzyja organizacji udanego eventu, jest zaproszenie influencerów na stoisko.

Zadbaj o dokumentację zdjęciową i filmową! Marketing eventowy i wydarzenia z nim związane koniecznie trzeba udokumentować. Zdjęcia i filmy wykonane podczas imprezy pozwolą ci zapewnić sobie materiał do publikacji w mediach społecznościowych oraz na blogu. Case study i relacje z wydarzeń można zoptymalizować pod SEO, wiec publikacja będzie dodatkowo pracować na korzyść biznesu. Event marketing daje sposobność do wyeksponowania produktów, a dokumentacja pozwala utrwalić np. pozytywne reakcje odbiorców oraz sposób, w jaki używają danych wyrobów.