Nietypowa forma, idealne dopasowanie wydruku oraz właściwe rozmieszczenie elementów oświetlenia - to największe wyzwania, jakim musieliśmy sprostać podczas przygotowań kasetonu reklamowego w kształcie heksagonu. Jeśli ciekawi cię, jak od zaplecza wygląda produkcja kasetonów oraz realizacja niecodziennych zleceń, zapraszamy do lektury naszego najnowszego case study.
Produkcja kasetonów reklamowych to nasza specjalność, a zamówienia niestandardowe zawsze traktujemy jako wyzwanie. Tak było i tym razem - przygotowaliśmy kaseton LMD w kształcie heksagonu. Ta realizacja to świetny przykład współpracy wielu działów naszego zespołu oraz procesu, jakim jest przepływ produktu przez naszą fabrykę.
Spis treści
Cel projektu: jakie potrzeby miał spełnić kaseton reklamowy na wymiar?
Klient, który się do nas zgłosił, potrzebował dwustronnego nośnika reklamy o nietypowym kształcie. Celem projektu było dodatkowe wyróżnienie marki na targach, ponieważ kaseton miał być częścią stoiska wystawienniczego. Kaseton na wymiar miał stanąć przy zabudowie i zwracać uwagę przechodniów na stoisko klienta. W toku konsultacji, jakie z klientem prowadziła na nasza menadżerka sprzedaży, Edyta Bielaszka, wybór padł na kształt heksagonu. Jak się okazało, nie tylko forma kasetonu reklamowego miała zaskakiwać. Konstrukcja miała mieć także pokaźne rozmiary, bo aż 200x200 cm.
Projektowanie kasetonu
Pierwszym krokiem w przygotowaniu projektu kasetonu, była analiza potrzeb klienta. Zgodnie z wytycznymi zebranymi w briefie, nasz inżynier do spraw wsparcia technicznego, Kamil Markiewicz, przygotował pierwsze rysunki. Projekt wymagał nie tylko dokładnego rozrysowania kształtu czy rozmieszczenia poszczególnych elementów składowych. Kasetony reklamowe na wymiar z oświetleniem LED wymagają także dokładnego zaplanowania położenia diod. Nietypowa forma kasetonu oraz duży rozmiar sprawiały, że musieliśmy szczególnie zadbać o równomierne podświetlenie wydruków.
Następnym krokiem był wybór technologii i materiałów, z których wykonany zostanie produkt. Kasetony reklamowe na wymiar przygotowujemy z reguły na ramie aluminiowej systemu adFrame LMD 140. I tym razem wybór również padł właśnie na ten wariant. Dlaczego postawiliśmy na takie rozwiązanie? Rama adFrame LMD liczy sobie 140 mm szerokości, co przy tak dużym kasetonie gwarantowało, że konstrukcja będzie stabilna i wysokiej trwałości. Co więcej, diody LED umieszczone na środku profilu aluminiowego pozwalają identycznie oświetlić wydruk z dwóch stron. Ponadto łączniki, jakich zastosowania wymaga produkcja kasetonów reklamowych LMD, umożliwiają łączenie części składowych pod różnymi kątami.
Dodatkowo, aby zapewnić konstrukcji stabilność, wyposażyliśmy kaseton w pionowy support oraz solidną stopę podporową. To sprawiło, że całość nie chwiała się, a dodatkowo grafika była dobrze napięta.
Produkcja kasetonów reklamowych na wymiar
Po uzyskaniu akceptacji rysunków i wizualizacji ze strony klienta, ruszył proces produkcyjny. Dużym wyzwaniem w produkcjach tego typu jest precyzyjne docięcie poszczególnych elementów konstrukcji tak, aby idealnie się licowały. Na szczęście, w naszej podwrocławskiej fabryce dysponujemy świetnie zaopatrzonym parkiem technologicznym, w którym pracuje cały zastęp doświadczonych specjalistów. Dzięki temu przycięcie profilu aluminiowego LMD na odpowiedni wymiar oraz pod właściwym kątem nie było dla nas kłopotem. To pozwoliło na precyzyjne dopasowanie poszczególnych części składowych, z których składać się mają kasetony reklamowe na wymiar.
Kasetony reklamowe na wymiar: wydruk grafiki
Nietypowe realizacje są wymagające na wielu etapach, również w przypadku druku. Nasze klasyczne kasetony reklamowe mają ustandaryzowane wymiary, dlatego specjaliści adsystem dokładnie wiedzą, jak zaplanować druk oraz krojenie materiału. W tym przypadku musieliśmy wykonać dwa wydruki próbne. Po wydrukowaniu i wykrojeniu materiału, obszywamy go silikonowym kedrem. To właśnie za jego pomocą wydruki montuje się na konstrukcji. Przy takiej nietypowej formie kasetonu musieliśmy mieć pewność, że materiał idealnie napina się na ramie aluminiowej i nigdzie się nie marszczy.
Efekt końcowy i odbiór przez klienta
Po finalnym dopasowaniu grafiki i zamontowaniu jej z dwóch stron na ramie aluminiowej, mogliśmy wreszcie zobaczyć efekt końcowy. W naszym odczuciu konstrukcja prezentowała się naprawdę efektownie, co potwierdziły również wrażenia klienta. Udało nam się zrealizować założenia początkowe, czyli przygotować kaseton, który zwróci uwagę nie tylko wydrukiem czy światłem, ale również efektownym kształtem. W połączeniu z przygotowaną przez nas zabudową na targi, klient z pewnością zwróci uwagę odbiorców.
Podsumowanie i wnioski
Projekty tego typu świetnie pokazują, jak ważnym elementem produkcji jest przepływ projektu przez firmę oraz zaangażowanie specjalistów. Edyta Bielaszka, specjalistka sprzedaży dbała o kontakt z klientem i ustalenia projektu. Dział Customer Care dopilnował wprowadzenia zamówienia do systemu oraz bieżącej komunikacji z odbiorcą produktu. Dzięki temu firma docelowa mogła cały czas śledzić postępy realizacji zamówienia. Nieocenionym wsparciem okazała się też praca inżyniera ds. wsparcia technicznego, Kamila Markiewicza, który rozrysował cały projekt oraz zespołu produkcji, który podszedł do zadania z najwyższą starannością.
Jak widzisz, dzięki doświadczonym specjalistom i szerokiemu zapleczu maszynowemu, jesteśmy w stanie wykonać kasetony podświetlane i inne systemy wystawiennicze szyte na miarę twojej marki. Jeśli poszukujesz nieszablonowych rozwiązań i chcesz wyróżnić swoją markę na tle konkurencji w naprawdę spektakularny sposób, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści zamienią twój pomysł na reklamę w fizyczny produkt, który posłuży ci przez długi czas.