Targi plenerowe mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży, czyli realnych zysków firmy – należy się do nich jednak odpowiednio przygotować. Przemyślana prezentacja oferty, profesjonalne i zwracające uwagę stoisko oraz zapewnienie ciekawej przestrzeni dla zwiedzających to niektóre z elementów, mających wpływ na to, czy obecność Twojej firmy na targach i wystawach plenerowych będzie sukcesem.
Targi w plenerze – czym się charakteryzują?
Targi i wystawy plenerowe pod wieloma względami są oczywiście podobne do wydarzeń odbywających się np. na halach, jest jednak kilka kluczowych różnic, które z łatwością można wykorzystać do wyróżnienia swojego stanowiska. Przede wszystkim, biorąc udział w wystawie plenerowej, masz szersze możliwości związane z projektowaniem stoiska targowego i zagospodarowaniem przestrzeni wokół niego. Mimo, że każdy wystawca musi dostosować się do ogólnych wytycznych organizatora, to wciąż pozostaje szerokie pole do odróżnienia się od konkurencji. Na świeżym powietrzu możesz np. wykorzystać wiatr i postawić przy stoisku flagi lub stworzyć wakacyjny klimat ustawiając leżaki reklamowe, z których z pewnością chętnie skorzystają zmęczeni uczestnicy targów plenerowych. Minusem takich eventów często jest oczywiście pogoda, która może co prawda gwarantować świetną atmosferę, ale jest też prawdopodobieństwo, że okaże się kłopotem. Są jednak sposoby na to, by nawet w deszczu świetnie się zaprezentować – pozwalają na to np. duże, stabilne namioty z wodoodpornego materiału, które możesz spersonalizować, przygotowując dowolny projekt nadruku.
Jak przygotować się do udziału w targach plenerowych?
Biorąc udział w wystawach plenerowych warto korzystać z różnych systemów reklamowych i wystawienniczych. Sięgnięcie po oryginalne rozwiązania odróżni Twoje stoisko i przyciągnie uwagę uczestników eventu, którzy dzięki temu chętnie je odwiedzą, porozmawiają z przedstawicielami Twojej firmy i poznają jej ofertę. Może to realnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa, dlatego dokładnie zaplanuj każdy szczegół swojej prezentacji na targach w plenerze. Nie tylko jakość Twoich produktów czy usług ma znaczenie – równie istotne są materiały promocyjne, wiedza i komunikatywność wystawców, ich strój i wygląd stoiska oraz spójność tych wszystkich elementów. Pod tym względem wystawy na zewnątrz niewiele różnią się od targów branżowych, odbywających się w halach – dobre przygotowanie to podstawa, niezależnie od miejsca i charakteru eventu. Wydarzenie na świeżym powietrzu wymaga może nawet większego zaangażowania, musisz bowiem brać pod uwagę czynniki, na które nie będziesz mieć wpływu, jak np. pogoda. Jednocześnie targi plenerowe dają też więcej możliwości wystawcom, by jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Poznaj sposoby na to, by wyróżnić swoje stoisko podczas targów i wystaw plenerowych
Wystawy na zewnątrz pozwalają na stworzenie oryginalnego i przyciągającego uwagę stoiska targowego, które może znacznie różnić się od tego, jakie prezentujesz w zamkniętych przestrzeniach. Jakie systemy reklamowe i wystawiennicze warto wykorzystać?
Reklamowy namiot dmuchany – niemal niezbędny punkt stoiska na zewnątrz, czyli stałociśnieniowy namiot, niewymagający podłączenia do zasilania, co stanowi duże udogodnienie podczas targów w plenerze. Dzięki wodoodpornej tkaninie poliestrowej nie musisz obawiać się deszczu, możesz dowolnie wybrać jej kolor i wykonać spersonalizowany nadruk, promując w ten sposób swoją markę.
Oryginalna zabudowa targowa – zarówno podczas tradycyjnych eventów, jak i wystaw na zewnątrz, modułowa zabudowa dostosowana do charakteru Twojej działalności i potrzeb klientów pomoże Ci stworzyć obraz profesjonalnego wystawcy oraz zapewni wygodę gościom. Konstrukcję możesz wykorzystywać wielokrotnie, zmieniając grafiki oraz dowolnie modyfikując wygląd i funkcjonalności stoiska.
Bramy dmuchane – mogą mieć nawet 650 cm wysokości, dzięki czemu już z daleka przyciągną wzrok uczestników eventu i wskażą im drogę do Twojego stoiska. Prosty montaż, stałe ciśnienie i możliwość wymiany nadruków sprawią, że ten system będzie towarzyszyć Ci na wszystkich targach w plenerze.
Kolumny reklamowe – świetny przykład outdoorowej reklamy eventowej, której oryginalny kształt i wysokiej jakości nadruk sprawią, że Twoje stoisko będzie wzbudzać zainteresowanie potencjalnych klientów i partnerów biznesowych – zaintrygowani kolumnami z pewnością je odwiedzą i zapamiętają.
Meble reklamowe – leżaki z drewnianym stelażem, pufy czy rollery dają wiele możliwości promocyjnych, możesz je bowiem dowolnie spersonalizować. Jest to idealny sposób na subtelne zwiększenie rozpoznawalności marki – na reklamę, na której wygodnie można usiąść, nikt nie będzie przecież narzekał.
Rollupy i ścianki reklamowe – tradycyjne formy reklamy, które z powodzeniem wykorzystasz zarówno wewnątrz budynków, jak i w plenerze. Szybki i łatwy montaż oraz duża mobilność tych systemów sprawiają, że możesz zabrać je dosłownie wszędzie, wymieniając jedynie grafiki i korzystając z nich przy okazji różnych kampanii oraz wydarzeń.