Sezon letni to doskonała pora na pełne wykorzystanie potencjału reklamy outdoorowej. Leżaki, namioty czy stoiska zewnętrzne świetnie sprawdzają się jako elementy imprez plenerowych, takich jak festiwale, targi branżowe czy koncerty. By jednak w pełni cieszyć się ich skutecznością warto odpowiednio wcześniej zaplanować strategię letniej promocji. Podpowiadamy jak powinno wyglądać przygotowanie reklamy przed sezonem. O czym warto pamiętać?
Zalety reklamy outdoorowej
Ustawiona w przestrzeni publicznej lub na łonie natury, widoczna z daleka i przede wszystkim interesująca – taka jest właśnie reklama zewnętrzna. Dzięki niej łatwo można dotrzeć do masowego odbiorcy praktycznie wszędzie, nawet w miejscach, które niekoniecznie kojarzą się z marketingiem. Dużą zaletą reklamy outdoorowej jest jej różnorodność – możemy do niej bowiem zaliczyć m.in:
Namioty reklamowe – niezastąpione na wszelkiego rodzajach eventach, przyciągające uwagę fantazyjnym kształtem i rozmiarem, uniwersalne jeśli chodzi o ich wykorzystanie;
Stoiska zewnętrzne – różnorodne, zadrukowane reklamowymi grafikami, pozwalają na stworzenie profesjonalnej sfery idealnej do przeprowadzenia degustacji lub innej akcji promocyjnej;
Kolumny, pylony, bramy – przydatne zwłaszcza podczas imprez sportowych, łatwe do zamontowania w każdym terenie;
Leżaki – nieodłączny element letnich imprez, wystroju miejskich plaż, wszelkiego rodzaju zlotów lub po prostu spotkań w ogrodzie. Kojarzą się z wakacyjnym relaksem i są mobilnym nośnikiem reklamy. Sezon letni to idealna pora, aby wykorzystać drzemiący w nich potencjał.
Wszystkie z wymienionych elementów oprócz swojej funkcjonalności są również idealnym nośnikiem dla twojej reklamy. Wystarczy, że zdecydujesz się zadrukować je swoimi grafikami, kolorami lub logotypami.
Sezon na reklamę
Choć skuteczny marketing trwa cały rok, sezon letnich reklam to naprawdę wyjątkowy czas, który warto wykorzystać. Inwestycja w nośniki reklamy zewnętrznej z pewnością zwróci się wielokrotnie, co więcej pozwoli utrwalić świadomość twojej marki w bardzo naturalny sposób. Lato to czas aktywności i relaksu na świeżym powietrzu, którego wraz z intensywnymi promieniami słońca, nikt nie potrafi sobie odmówić. Sezon na reklamę outdoorową warto zacząć jednak nieco wcześniej, wraz z nadejściem pierwszych cieplejszych dni, nawet w okolicy maja. Sprzyja temu świętowanie majówki, następnie uwielbiamy przez Polaków sezon grillowy i w końcu – rozpoczęcie pierwszych letnich imprez. To ogromna szansa na zaprezentowanie swojej marki, wybicie się ponad konkurencję i przede wszystkim – dotarcie do bardzo szerokiej grupy potencjalnych klientów. Moment otwarcia często następuje niespodziewanie ze względu na pogodę, dlatego bardzo ważne jest przygotowanie reklamy przed sezonem. Dzięki temu nic cię nie zaskoczy.
Przygotowanie podstawą sukcesu
Z kupnem nośników reklamowych i artykułów promocyjnych nie warto czekać do ostatniej chwili. Dobrze więc gdy zaopatrzysz się w nie wraz z początkiem roku lub najpóźniej wczesną wiosną. Pamiętaj przy tym o kilku bardzo ważnych szczegółach, które pomogą ci optymalnie wykorzystać możliwości reklamy. Sezon zaczniesz z powodzeniem kiedy doskonale przemyślisz swoją promocyjną strategię.
Co zrobić, aby to osiągnąć?
Zaplanuj swój sezon letnich reklam – przemyśl dokładnie w jakich wydarzeniach twoja marka ma brać udział i jakie promocyjne akcesoria będą przy tym najbardziej funkcjonalne. Jeśli wybierasz się na duże plenerowe imprezy, nie bój się wyróżnić z tłumu konkurencji np. formą i kształtem (namioty reklamowe) czy funkcjonalnością (stoiska promocyjne, leżaki). Dobrze jeśli dany nośnik będziesz mógł wykorzystać wielokrotnie.
Przemyśl w jaki sposób możesz wykorzystać powierzchnie reklamowe na zamawianych rozwiązaniach. Zaplanuj jakich kolorów, grafik i logotypów użyjesz. Spójna koncepcja zachwyci klientów i pozytywnie wpłynie na odbiór twojej marki. Zadbaj, aby elementy reklamy były wyprodukowane z trwałych i estetycznych materiałów, zwróć też uwagę na jakość druku, którym pokryjesz poszczególne powierzchnie reklamowe.
Weź pod uwagę czas oczekiwania – przygotowanie produktów czy nośników reklamowych może potrwać, dlatego dobrze jeśli zamówisz je u sprawdzonego producenta, takiego jak Adsystem. Dzięki temu będziesz miał pewność, że zdążysz z przygotowaniem reklamy przed sezonem letnich wydarzeń.
Postaw na różnorodność! Wyprzedź konkurencję dzięki innowacyjnym pomysłom jakie oferuje Ci bogata oferta reklamy zewnętrznej Adsystem. Dzięki temu stworzysz spójny wizerunek marki i dotrzesz do większej liczby klientów. Nie bój się promować swojej firmy zarówno za pomocą dużych, jak i małych elementów promocyjnych, a twój sezon na reklamę będzie ogromnym sukcesem!