Roll up – co to jest za narzędzie wystawiennicze i czy warto wykorzystać je w swojej promocji? Jak producent systemów reklamowych, wiemy, że roll-up to niezwykle użyteczne rozwiązanie marketingowe, które pomimo upływu lat nadal utrzymuje swoją popularność. To zrozumiałe, ponieważ jest prosty w użyciu i niezwykle skuteczny w przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów do oferty Twojej firmy. Dlatego kluczowe jest dobranie odpowiednich wymiarów i zaprojektowanie go w sposób, który efektywnie ukaże przesłanie reklamowe.
Spis treści
Jak zaprojektować roll up?
Roll up to, obok ścianki tekstylnej, jeden z najpopularniejszych nośników reklamy. Wymiary roll upu są istotne, aby zapewnić maksymalną widoczność. Dobrze jest również dostosować zawartość graficzną do tych wymiarów, aby tekst i obrazy były czytelne i atrakcyjne dla odbiorcy.
Jak zaprojektować roll up reklamowy?
Warto skupić się na zwięzłym przekazie, używając klarownych obrazów i treści, które wyróżnią Twoją firmę. Dobrze dobrane kolory i grafiki pomogą w przyciągnięciu uwagi, a czytelny i przystępny tekst ułatwi przekazanie kluczowych informacji. Warto także zachować spójność z identyfikacją wizualną firmy, aby roll up był zgodny z innymi materiałami marketingowymi.
Jak wybrać odpowiedni roll up?
Bez wątpienia wymiary roll upów to jedna z najważniejszych kwestii, o której musisz pamiętać, składając zamówienie. Weź pod uwagę zarówno wysokość, jak i szerokość pamiętając, że powinny być dobrane w taki sposób, aby reklama wyglądała estetycznie i przyciągała wzrok. Zanim jednak zdecydujesz się na skorzystanie z konkretnej oferty, upewnij się, że otrzymasz dobrej jakości roll up. Wymiary są bowiem ważne, ale znaczenie ma także jakość produktu. Postaw na ofertę od zaufanej marki, która posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu roll upów, cieszących się świetnymi opiniami. Korzystając z takiej oferty, otrzymasz produkt wysokiej jakości dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb.
Jaka szerokość roll upa będzie idealna?
W ofercie firm oferujących roll upy dostępne są różne szerokości. Dzięki temu bez trudu znajdziesz model pasujący do Twoich oczekiwań. Pamiętaj, aby przed zdecydowaniem się na konkretny model, sprawdzić wymiary miejsca, w którym ma stanąć roll up. Roll up o wymiarach 60 i 85 cm będzie pasować do małych wnętrz. Taka szerokość pozwala na zaprezentowanie oferty, a zaletą mniejszych wymiarów jest niewielka waga i poręczność. W tym przypadku szczególną uwagę zwróć na to, aby grafiki prezentowały to, co najważniejsze w ofercie, a jednocześnie nie były przytłaczające i wyglądały po prostu atrakcyjnie.
Masz do dyspozycji nieco więcej miejsca? W takim przypadku świetną opcją będzie roll up o szerokości 120 lub nawet 150 cm. Taki wydruk na pewno przyciągnie wzrok Twoich klientów. Jest to szczególnie dobra propozycja, jeśli reklama, poza atrakcyjną grafiką, zawiera także napisy.
Jaka wysokość roll upa będzie dobra?
Przyciągający wzrok roll up? Wymiary mają także znaczenie, jeśli chodzi o wysokość. Tak jak w przypadku szerokości liczy się ilość elementów umieszczonych na grafice, a także wymiary miejsca przeznaczonego na ustawienie roll upu.
W przypadku niewielkich powierzchni najlepiej sprawdzi się wysokość 204 cm, współgra bowiem dobrze zarówno z szerokością 60, jak i 85 cm. Odpowiednie dobranie tych wymiarów sprawia, że reklama prezentuje się atrakcyjnie i jest czytelna. Jeśli chodzi o duże formaty, dobrą opcją może okazać się wysokość 230 cm, która doskonale współgra z szerokością 120 i 150 cm. Pamiętaj jednak, że najważniejszy jest odpowiedni projekt graficzny.
Warto zwrócić uwagę także na roll up standardowy, czyli wysokość 215 cm. Taka reklama będzie widoczna z daleka, a jednocześnie jest łatwa w transporcie i nie przytłacza swoim rozmiarem.
Jaki materiał powinien mieć roll up?
Atrakcyjny dla oka roll up? Wymiary grafiki to tylko jedna z wielu kwestii. Warto zwrócić uwagę także na materiał. Jeśli chodzi o stelaż, bardzo dobrze sprawdzi się aluminium, zapewnia bowiem stabilność, a jednocześnie nie sprawia trudności podczas transportu i jest wytrzymałe. Grafika wydrukowana na specjalnym materiale zaś zapewnia głębię kolorów. W dobrej jakości zestawie znajduje się także wytrzymały pokrowiec. Całość zabezpieczy przenośna torba transportowa.
Roll up jednostronny czy dwustronny?
Dobra reklama powinna skutecznie przyciągać wzrok klienta. Lepszy będzie roll up jednostronny czy też dwustronny? Tak naprawdę wiele zależy od dostępnych możliwości. Świetnym rozwiązaniem jest oczywiście roll up dwustronny, łatwiej go bowiem zauważyć. Jeśli jednak powierzchnia, którą ma ozdobić, jest niewielka, można postawić na roll up jednostronny.
Niezależnie od tego, jaką opcję wybierzesz, warto przed złożeniem zamówienia sprawdzić, czy efekt będzie zadowalający. Skorzystaj z opcji wizualizacji, aby dokładnie zweryfikować, jak będzie wyglądał Twój projekt.
Roll up przykłady wykorzystania
Roll upy są niezastąpionym elementem na eventach i targach handlowych. Stanowią doskonałe narzędzie do prezentacji produktów, promocji, informacji o firmie czy zachęcania do odwiedzenia stoiska. Ich mobilność i łatwość montażu czynią je nieocenionym elementem w tego typu wydarzeniach. Roll up przykłady wykorzystania może znaleźć również w punktach sprzedaży, gdzie mają kluczowe znaczenie w przyciąganiu uwagi klientów. Mogą służyć do promocji bieżących ofert, prezentacji nowości, czy informowania o nadchodzących wydarzeniach, czy promocjach sezonowych.
Podczas konferencji czy spotkań biznesowych roll upy stanowią również profesjonalne tło dla prezentacji i wystąpień. Mogą być używane do prezentowania informacji o partnerach, sponsorach czy grafik dotyczących omawianych tematów. W biurach i przestrzeniach firmowych roll-upy mogą służyć jako element identyfikacji wizualnej, przekazywania misji i wartości firmy czy też jako narzędzie informacyjne dla pracowników i klientów.
Przeczytaj również: Jak uatrakcyjnić stoiska reklamowe na targach książki
Jak zaprojektować roll up – podsumowanie
Gwarancją zadowolenia jest odpowiednio wykonany projekt. Roll up powinien przyciągać wzrok, a jednocześnie nie może przytłaczać. Zwróć uwagę na to, aby reklama prezentowała się atrakcyjnie, a roll up zmieścił się tam, gdzie chcesz go ustawić. W przypadku małych powierzchni dobrze sprawdzi się na przykład roll up 60 cm x 204 cm. Duże powierzchnie można zaś ozdobić rollupem 120 cm x 230 cm. W wielu przypadkach sprawdzają się także średnie wymiary. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na jakość materiałów. Dobry roll-up to taki, który nie sprawia trudności w transporcie, wygląda estetycznie i pozostaje w świetnej formie przez długi czas.
Lubisz wygodne rozwiązania? Wybierz roll up z projektem, co pozwoli Ci na spersonalizowanie Twojego stoiska i pomoże zwiększyć zainteresowanie Twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, aby skorzystać z oferty zaufanej i doświadczonej firmy cieszącej się pozytywnymi opiniami wśród odbiorców.