Skuteczne oznakowanie stoiska, łatwe targetowanie geograficzne czy wywołanie pozytywnych skojarzeń - to najważniejsze korzyści, jakie daje reklama zewnętrzna. Jeśli chcesz, aby nośniki reklamy outdoorowej wspierały działania promocyjne twojej marki, zobacz, jakie rodzaje reklam zewnętrznych wyróżniamy i jakie są ich mocne strony.
Spis treści
Reklama zewnętrzna we współczesnym marketingu
Nośniki reklamy zewnętrznej są nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Co ciekawe, sezon na reklamę zewnętrzną trwa nie tylko w okresie dobrej pogody, ale także zimą czy jesienią. Produkty tego typu możemy zaobserwować podczas najróżniejszych wydarzeń na świeżym powietrzu np. na koncertach, festiwalach czy stokach narciarskich. Reklama i sponsoring na różnego rodzaju wydarzeniach to świetny sposób na wyjście do klienta i skrócenie dystansu między nim a marką. Spotkania tego typu dają sposobność do samodzielnego przetestowania produktów, dokładnego poznania oferty oraz ludzi, którzy stoją za danym brandem. Przekonajmy się, dlaczego reklama outdoorowa jest ważnym i skutecznym sposobem na promocję brandu.
Znaczenie i korzyści reklamy zewnętrznej
Zewnętrzne banery reklamowe, flagi czy namioty z nadrukowanymi symbolami pomagają zwiększać rozpoznawalność marki w świadomości odbiorcy masowego. Reklama zewnętrzna ma szansę dotrzeć do wielu potencjalnych klientów z uwagi na swój zasięg – jeśli stoisko znajdzie się w uczęszczanym miejscu, wielu przechodniów zobaczy twój przekaz.
Co więcej, niezależnie od tego, na jaki rodzaj reklamy outdoorowej postawisz, dzięki elementom tego typu łatwo oznakujesz swoje stoisko. W rezultacie będzie ono wyraźnie widoczne w plenerze. To szczególnie istotny aspekt, jeśli planujesz udział w targach czy wydarzeniu organizowanym na dużej, otwartej przestrzeni publicznej.
Dodatkowe zalety reklamy zewnętrznej, na które należy zwrócić uwagę, to możliwość dokładnego targetowania geograficznego. Jeśli dobrze znasz swoją grupę odbiorców i wiesz, na jakich wydarzeniach gromadzą się klienci z twojej grupy docelowej, wystarczy umieścić tam nośnik reklamowy czy zaplanować większe stoisko promocyjne.
Wykorzystanie reklam zewnętrznych w przestrzeni publicznej daje też dużą sposobność do kreatywnych rozwiązań. Możesz przygotować ciekawy event tematyczny i przy okazji widowiskowo wyeksponować markę. W ten sposób możesz również wywołać pozytywne skojarzenia wokół marki.
Reklama zewnętrzna: rodzaje flag
Wśród nośników reklamy outdoorowej możemy wymienić takie produkty jak: flagi reklamowe, namioty, potykacze, trybunki, słupy, bramy itd. W tym artykule weźmiemy na tapet flagi reklamowe.
Flagi to jedne z najpopularniejszych nośników stosowanych w reklamie zewnętrznej. Dzięki wysokim masztom są widoczne z daleka, dlatego pozwalają na bardzo skuteczne oznakowanie stoiska i zwiększają rozpoznawalność marki. Zasadniczo możemy podzielić flagi reklamowe na dwie podkategorie w zależności od materiału użytego do wykonania masztu. Co ważne, tego typu rodzaje reklamy outdoorowej są stosowane nie tylko na zewnątrz budynków, ale także w galeriach handlowych, salonach sprzedaży czy w halach targowych.
Zasadniczym nośnikiem reklamy zewnętrznej w przypadku flag, jest tekstylny wydruk. Na poliestrowej tkaninie drukuje się firmowe symbole takie jak logo czy hasła reklamowe. Do przygotowania flag reklamowych stosujemy zaawansowaną technikę druku bezpośredniego. W jej efekcie można uzyskać wyrazistą grafikę i dobrze nasycone kolory. Dzięki temu flagi reklamowe są świetnymi wizytówkami marek i zapewniają skuteczny przekaz promocyjny.
Gramatura materiału stosowanego do przygotowania flag reklamowych i winderów to 110 g/m². To dość cienka tkanina, co sprawia, że materiał efektownie powiewa na wietrze, a mimo ze wydruk jest jednostronny, grafikę widać z dwóch stron.
Flagi standardowe
W tej grupie znajdują się produkty, których maszt jest wykonany z mieszaniny aluminium oraz włókna szklanego. Takie połączenie materiałów gwarantuje lekkość oraz odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne.
Flagi PRO
Produkty z dopiskiem "pro" różnią się od swoich standardowych odpowiedników. To wytrzymalsze warianty, które sprawdzą się nawet podczas silniejszego wiatru. Wszystko to dzięki wykonaniu masztów w całości z włókna szklanego. Materiał ten charakteryzuje się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz pewną elastycznością. W efekcie maszt nie złamie się nawet podczas silnych podmuchów. Kolejną zaletą tego materiału jest niewielka waga.
Reklama zewnętrzna w formie flag – jakie korzyści daje?
Poza wymienionymi wcześniej korzyściami, jakie daje reklama zewnętrzna, do plusów zastosowania flag reklamowych możemy jeszcze dodać kilka poniższych aspektów.
W porównaniu do innych rodzajów reklamy zewnętrznej, flagi to ekonomiczne rozwiązanie. Już w niewielkim budżecie możesz zapewnić sobie nośnik reklamowy, który zwróci uwagę odbiorców w przestrzeni publicznej na twoje stoisko czy punkt sprzedaży. Dobrym rozwiązaniem na reklamy zewnętrzne w ograniczonym budżecie jest skomponowanie zestawu kilku flag w różnej wielkości oraz kształtach.
Kolejna zaleta, jaką możemy przypisać nośnikom tego typu reklamy, jest mobilność i łatwy montaż. Sama konstrukcja flag (maszt oraz tekstylny wydruk) są lekkie, a po złożeniu zajmują niewiele miejsca. Zatem jeśli prowadzisz działania promocyjne poza siedzibą firmy, łatwo przetransportujesz swoją reklamę outdoorową w postaci flag. Zadbaliśmy także, aby składanie i rozkładanie flag było intuicyjne i beznarzędziowe. Poradzisz sobie z tym zadaniem nawet, jeśli nie masz doświadczenia w pracach manualnych.
Jak widzisz reklama zewnętrzna może być świetnym wsparciem dla innych działań promocyjnych prowadzonych np. w portalach społecznościowych czy systemie Google. Zastanów się, w jakich miejscach użyteczności publicznej czy w ciągach komunikacyjnych przebywają twoi odbiorcy i zdecyduj, na jaką formę promocji postawić. Niezależnie od tego, jaki event zorganizujesz, odpowiednią reklamę outdoorową z pewnością znajdziesz w adsystem.