Marketing to nie tylko kluczowy aspekt przyszłości firmy — to sam biznes. Odpowiada za wszystko inne w firmie. Siłą napędową każdej firmy jest marketing — bez niego Twoja marka przeszłaby niezauważona. Skuteczne metody marketingowe odróżniają Twoją firmę od konkurencji. Możesz mieć jeden z najlepszych produktów lub usług na świecie, ale jeśli nikt o nim nie wie i nie docenia jego wartości, nic nie sprzedasz. Aby reklamować swoją firmę, markę i produkty, musisz skorzystać z marketingu. W rezultacie marketing może stworzyć lub zepsuć Twój biznes. Twoja firma nie ma sensu, chyba że ludzie są tego świadomi. Klienci pomagają rozwijać Twój biznes. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że używasz właściwego marketingu, aby osiągnąć długoterminowe cele sukcesu. Gdzie się reklamować, żeby znaleźć wymierne korzyści?
Który marketing jest najlepszym marketingiem?
Dwa rodzaje marketingu mogą zapewnić, że Twoja firma przyciągnie odpowiednich klientów. Jednak charakter tych dwóch mediów — online i offline — jest drastycznie odmienny. Reklama cyfrowa i out-of-home (OOH - outdoor) nadal są najszybciej rozwijającymi się kanałami medialnymi pod względem wydatków. Można jednak argumentować, że ten sam czynnik napędza ich wzrost: zwiększona mobilność konsumpcyjna.
Reklama zewnętrzna to rodzaj marketingu w miejscach publicznych, który promuje usługi lub produkty. Zazwyczaj takie reklamy są umieszczane w miejscach publicznych lub na drogach. Technologie cyfrowe mogą być również wykorzystywane do reklamy na zewnątrz. Reklama jest strategicznie umieszczona w miejscach o dużym natężeniu ruchu, aby zwiększyć widoczność. W ciągu ostatnich kilku dekad marketing cyfrowy opanował świat. Obecność marki w Internecie łączy ludzi z całego świata z Twoją firmą. Marketing cyfrowy wykorzystuje jedyne w swoim rodzaju strategie promowania obecności marki w Internecie. E-mail marketing, reklama internetowa oraz wiadomości tekstowe i multimedialne jako kanał marketingowy to tylko kilka przykładów taktyk marketingu internetowego.
Co to jest reklama cyfrowa?
Reklama cyfrowa ma miejsce wtedy, gdy firmy wykorzystują Internet do prezentowania materiałów promocyjnych konsumentom. Popularnymi narzędziami wykorzystywanymi w reklamie cyfrowej są e-maile, serwisy społecznościowe, reklamy w wyszukiwarkach i banery reklamowe online. Ponieważ jednak Internet jest stosunkowo młodym wynalazkiem, reklama cyfrowa jest produktem stale ewoluującym. Już dziś firmy parają się wykorzystaniem chatbotów i wirtualnej rzeczywistości do swoich potrzeb reklamowych.
Co to jest reklama outdoorowa?
OOH (ang. out-of-home), czyli reklama outdoorowa definiuje się jako dowolny materiał reklamowy wyświetlany na zewnątrz, który promuje firmę. Powszechnymi narzędziami i miejscami używanymi do OOH są billboardy, ławki, pojazdy i ściany. OOH obejmuje również nowsze taktyki reklamowe, takie jak flash moby i cyfrowe billboardy.
Teraz, gdy mamy jaśniejszy pogląd na te dwa rodzaje reklamy, nadszedł czas, aby dowiedzieć się więcej o tym, kiedy należy używać reklamy OOH i reklamy cyfrowej. Którego powinieneś użyć?
Dlaczego reklama zewnętrzna jest tak ceniona?
Dlaczego reklamodawcy korzystają z reklam outdoorowych? Cóż, reklamy internetowe mogą być trudne do zrozumienia dla niektórych konsumentów mediów. A szanse na zauważenie reklamy są ograniczone, jeśli nie jest ona dobrze widoczna. Również powszechnie stosowane blokery reklam są przyczyniają się do spadku odwiedzin, a użytkownicy, którzy ich nie mają, są nieustannie atakowani reklamami, co utrudnia wyróżnienie pojedynczej reklamy.
Ludzie spędzają kluczową część swojego dnia na oglądaniu ekranów, więc prawdziwe reklamy mają teraz większe znaczenie niż wcześniej. Osoby przeglądające internet są zazwyczaj mistrzami w unikaniu wyskakujących reklam i banerów, ale zwracają uwagę na billboardy, znaki uliczne lub inne atrakcyjne wizualnie obiekty. Ta chwila decyduje o tym, czy marka jest nieistotna, czy interesująca.
Czy marketing cyfrowy online staje się przestarzały?
Krótko mówiąc, odpowiedź brzmi nie. Ale ewoluuje. Załóżmy, że próbujesz sprzedawać produkty lub usługi online. Powinieneś rozważyć uwzględnienie wideo w swoim podejściu (jeśli jeszcze nie jest), ponieważ konsumenci są o 64% bardziej skłonni do zakupu po obejrzeniu wideo online. Co więcej, według badań GWI, 54% użytkowników mediów społecznościowych korzysta z tych platform do badania produktów. Prawdopodobnie dokonałeś zakupu na podstawie czegoś, co przynajmniej raz zobaczyłeś w swoim kanale, niezależnie od tego, czy była to rekomendacja od znajomego, czy przekonująca reklama.
Jaki jest werdykt?
Obie metody reklamowe mają zalety i wady, dlatego ważne jest, aby zbadać swój budżet, potrzeby i grupę docelową. Istnieje powszechne przekonanie, że reklama cyfrowa to oszustwo. Jednak w porównaniu z reklamą zewnętrzną koszty marketingu cyfrowego są niskie. Powodem tego jest fizyczna prezentacja reklamy w reklamie zewnętrznej. Należy jednak pamiętać, że reklama zewnętrzna dociera do szerszego grona odbiorców, podczas gdy reklama cyfrowa wymaga od osoby dostępu do internetu. Jeśli znasz swoich odbiorców i znasz ich potrzeby, marketing zewnętrzny i cyfrowy może Ci pomóc.
Wszystko zależy od Twojego budżetu, rodzaju odbiorców, do których chcesz dotrzeć oraz firmy, którą chcesz promować. Dwa rodzaje marketingu mogą zapewnić, że Twoja firma przyciągnie odpowiednich klientów. Jednak charakter tych dwóch mediów — online i offline — jest drastycznie odmienny. Reklama cyfrowa i out-of-home (OOH) nadal są najszybciej rozwijającymi się kanałami medialnymi pod względem wydatków. Można jednak argumentować, że ten sam czynnik napędza ich wzrost: zwiększona mobilność konsumpcyjna.