W życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi chwila, gdy pragnie on zaprezentować swoją firmę szerszej publiczności. Doskonałą okazją ku temu są różnego rodzaju targi, na których można pokazać się z jak najlepszej strony, a także przyciągnąć nowych klientów. Gwarancją sukcesu będzie odpowiednio przygotowane, przykuwające wzrok stoisko handlowe. Jak zatem wyczarować przestrzeń przyjazną dla właściciela i obserwatora? Najlepiej odpowiedzieć sobie na pytanie, do których ekspozycji sam najchętniej podchodzisz, a następnie na tej podstawie wysnuć wnioski. I oczywiście – przeczytać poniższy poradnik!
- Siła barw, czyli jak kolory przyciągają spojrzenie
Chcesz zostać zauważony? Załóż barwne ubrania. Ta zasada dotyczy również obecnych na targach stoisk. Wzrok przechodniów lustrujących przestrzeń zwykle zatrzymuje się na jej najbardziej kolorowych, ale nie agresywnych elementach. Warto mieć to na uwadze przy wybieraniu barw Twojego systemu wystawienniczego. Najlepiej sprawdzą się barwy przyjemne dla oka, spokojne, kontrastowe albo wręcz pastelowe. Pamiętaj, że w prostocie tkwi moc. Dwa lub trzy kolory w zupełności wystarczą, by potencjalny klient zauważył Twoją obecność.
- Frontem do klienta. Co zrobić, żeby stoisko go zapraszało?
Osoby przebywające na targach przez kilka godzin często bywają zmęczone ciągłym staniem i chodzeniem. Dlatego spotkasz się z większym zainteresowaniem, jeżeli na terenie Twojego stoiska pojawi się parę krzeseł. Dobrym pomysłem okazuje się też stworzenie niewielkiego kącika, gdzie klienci będą mogli poczekać na swoją kolej, przejrzeć materiały firmowe lub nawet napić się gorącej kawy czy herbaty. Targi rządzą się swoimi prawami i szybka obsługa każdego interesanta jest niezwykle ważna, więc dobrym pomysłem stanie się podzielenie obowiązków. Jedna osoba może prezentować ofertę firmy aktualnemu Klientowi, a druga – na przykład podawać oczekującym napoje. Zadbaj o doskonale przygotowanie głównego pracownika: powinien znać odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania. Dzięki temu Twoje stoisko na targach zyska profesjonalny wizerunek, a aromatyczna woń kawy zachęci odwiedzających do podejścia.
- Odpowiednia aranżacja to klucz do sukcesu
Klient, który podchodzi, by zapoznać się z Twoją ofertą, oczekuje, że będzie mógł to zrobić. Zbyt ciemne światło czy też niewielka ilość ulotek czy folderów reklamowych nie ułatwi sprawy. Organizując stoisko firmowe, zwróć uwagę również na detale, które mogą przesądzić o jego powodzeniu. Odpowiednie oświetlenie i stojaki wypełnione materiałami promocyjnymi pomogą Ci osiągnąć cel.
Pozostała jeszcze jedna, najważniejsza kwestia: odpowiedni design. Potencjalni Klienci cenią sobie nowoczesny wygląd stoiska, gdyż to jest dla nich równoznaczne z wysokimi kompetencjami danego przedsiębiorstwa. Nie jesteś pewny, jak je utworzyć? Firma Adsystem od lat specjalizuje się właśnie w takich zadaniach. Z nami zbudujesz profesjonalny wizerunek na targach i zyskasz nowych kontrahentów.