home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Case Study współpracy adsystem i MotoClassic Wrocław 2024

author
Kamila Zalińska-Woźny
Marketing specialist
05 września, 2024

Zabytkowe samochody, malowniczy Zamek Topacz i ponad 30 tysięcy uczestników, a w tym wszystkim systemy wystawiennicze od adsystem. Za nami 11. edycja MotoClassic, najbardziej spektakularnego zlotu motoryzacyjnego w Polsce. Jako oficjalny partner wydarzenia zadbaliśmy o oznakowanie imprezy, przygotowanie kilku stref oraz wykonaliśmy Galerię Historii Motoryzacji. Jak nam to wyszło? Zapraszamy do lektury case study.

Motoclassic to jedno z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. Już od kilkunastu lat w sierpniu w podwrocławskiej Ślęzy gromadzą się miłośnicy zabytkowych samochodów i nowinek z branży automotive. Tegoroczna, jedenasta edycja, odbyła się tradycyjnie w malowniczych okolicach Zamku Topacz w dniach od 24 do 25 sierpnia. Przyciągnęła tłumy odwiedzających, bo aż ponad 30 tysięcy osób. W całym tym motoryzacyjnym szaleństwie postanowiliśmy pokazać to, co potrafimy najlepiej - jak systemy wystawiennicze mogą skutecznie wspierać działania organizatorów i sprawić, że wydarzenie będzie naprawdę udane.

Rola adsystem w organizacji MotoClassic Wrocław 2024

W tym roku adsystem pierwszy raz został oficjalnym partnerem imprezy. Nasz udział zakładał umocnienie wizerunku marki jako lidera w branży wystawienniczej oraz pokazanie wystawiającym się firmom, jak dzięki naszym wyrobom promować branżę automotive. Ponadto wsparliśmy organizatorów w oznakowaniu wydarzenia, a nasze wyroby ułatwiły uczestnikom nawigację w terenie oraz służyły zaaranżowaniu strefy relaksu. W adsystem szczególnie cenimy sobie kreatywną pracę, dlatego nie mogliśmy przepuścić okazji, by przygotować też coś specjalnego - tym razem była to mini galeria sztuki.

Kluczowe wyzwania oprawy wizualnej wydarzenia

Każdy event to duże wyzwanie, ale MotoClassic to szczególne wydarzenie. Z uwagi na lokalizację, czyli zabytkowe otoczenie zamku Topacz i tematykę imprezy, musieliśmy dołożyć starań, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik. Kluczowym wyzwaniem było przygotowanie naszego stoiska. Chcieliśmy zaprezentować swoją markę, ale jednocześnie musieliśmy zadbać, aby całość wpisywała się w charakter imprezy. Mieliśmy też na uwadze poszanowanie dla warunków architektonicznych panujących w Zamku Topacz - nasza koncepcja graficzna musiała być spójna z zabytkowym wnętrzem. Ponadto działaliśmy pod presją czasu, a trudnością była również skala imprezy.

Kluczowe wyzwania oprawy wizualnej wydarzenia:

  • presja czasu,
  • oznakowanie bardzo dużego terenu imprezy,
  • przygotowanie koncepcji graficznej dla recepcji, która będzie się dobrze komponować z zabytkowymi wnętrzami Zamku Topacz,
  • przygotowanie stoiska adsystem, które wpisze się w koncepcję eventu i jednocześnie będzie identyfikować markę jako producenta systemów wystawienniczych.

lorem ipsum ALT

lorem ipsum ALT

lorem ipsum ALT

lorem ipsum ALT

lorem ipsum ALT

Rozwiązania reklamowe adsystem podczas MotoClassic Wrocław 2024

Na przygotowanie koncepcji graficznej i systemów wystawienniczych mieliśmy niewiele czasu, bo jedynie miesiąc. 26 lipca odbyliśmy spotkanie, na którym dograliśmy wszystkie szczegóły. W kilka dni później nasz zespół odwiedził Zamek Topacz, aby dokładnie pomierzyć lokalizacje, które mieliśmy zaaranżować. Następnie zaczęliśmy prace koncepcyjne, które konsultowaliśmy z przedstawicielkami MotoClassic. Gdy wszystko uzgodniliśmy, ruszyła machina produkcyjna adsystem.

Recepcja – bo liczy się pierwsze wrażenie

Zadbaliśmy o odpowiednie przygotowanie recepcji imprezy. Naszym zadaniem było stworzenie dobrze oznakowanego i wygodnego miejsca do rejestracji uczestników. Dodatkowo mieliśmy na uwadze, że recepcja stanie w zabytkowych pomieszczeniach Moto Klubu w Zamku Topacz. Dlatego przygotowując projekty wydruków mieliśmy na uwadze, aby ich design dobrze komponował się ze stylem zamkowych wnętrz.

W recepcji MotoClassic wykorzystaliśmy następujące produkty:

  • trybunki podświetlane adTribune Expo,
  • kasetony reklamowe adFrame Quick.

Trybunki reklamowe Expo stworzyły komfortową ladę, przy której uczestnicy odbierali swoje pakiety, a organizatorzy uzupełniali listy obecności. Postawiliśmy właśnie na ten model trybunki z kilku powodów. Szalę na korzyść modelu adTribune Expo przechyliła solidna konstrukcja, duży blat i półka znajdująca się w wewnętrznej części.

W tle trybunek ustawiliśmy kasetony reklamowe Quick z wydrukami nawiązującymi do identyfikacji wizualnej imprezy oraz informujące uczestników, że trafili we właściwe miejsce, aby odebrać swoje pakiety.

Zarówno trybunki Expo jak i kasetony Quick, jakie stanęły w recepcji MotoClassic 2024, to modele podświetlane. W pomieszczeniu panował częściowy półmrok, więc dzięki oświetleniu LED organizator zyskał dodatkowe źródło światła i przede wszystkim, wydruki z logotypami i oznaczeniami organizatora były wyraźnie widoczne. W efekcie uczestnicy mogli łatwo się zidentyfikować recepcję i dokonać rejestracji.

Motoclassic

Strefa Odpoczynku – komfort i reklama w jednym

Kolejnym naszym zadaniem było przygotowanie strefy relaksu. W tym przypadku zdaliśmy się na nasze meble outdoorowe, które świetnie sprawdzają się na imprezach tego typu. To nie tylko wygodne siedziska, ale również nośniki reklamy. Leżaki reklamowe, pufy i kostki były zadrukowane naszymi brandowymi symbolami. Co więcej, na wydrukach umieściliśmy kody QR z CTA do odwiedzenia strony naszego sklepu.

Strefę wypoczynkową uzupełniliśmy ścianką adWall Vario. Obok niej organizatorzy ustawili scenografię, co w rezultacie pozwoliło zaaranżować efektowne tło do zdjęć.

Zastosowane produkty:

  • leżaki adDeck,
  • kostki adFoam Cube,
  • pufy adBeanbag,
  • ścianka tekstylna adWall Vario Prosta.

Strefa Wystawców – wyraźne oznaczenia i widoczność

Do naszych zadań należało również skuteczne oznakowanie terenu imprezy. To bardzo ważne, aby ułatwić uczestnikom jednoznaczną nawigację w terenie oraz łatwe odnalezienie konkretnych stref.

W tym przypadku spośród naszych outdoorowych systemów postawiliśmy na flagi reklamowe adFlag Blade. To wysokie windery, które nie tylko ułatwiają identyfikację stref, ale też dzięki dobrym projektom i zaawansowanym technikom drukarskim, również element dekoracyjny.

motoclassic

Z kolei przy wejściu na teren imprezy ustawiliśmy pneumatyczną bramę dmuchaną adGate Triangle. To efektowna, stałociśnieniowa konstrukcja, która jednoznacznie wskazuje uczestnikom, gdzie mają się kierować. Co ważne, dzięki specjalnym zaworom, wewnątrz balonów utrzymuje się stały poziom ciśnienia. Dzięki temu nie ma potrzeby dopompowywania bramy w trakcie wydarzenia, a całość przez cały czas prezentuje się świetnie. Na wydruku zdobiącym bramę umieściliśmy hasło przewodnie imprezy, czyli “Z miłości do motoryzacji”, aby dodatkowo zaakcentować identyfikację eventu.

Kolejnym elementem naszej festiwalowej układanki pod szyldem MotoClassic 2024 były namioty reklamowe. Modele Vario, Express i Premium zapewniły uczestnikom wydarzenia ochronę przed intensywnym, sierpniowym słońcem i możliwość wypoczynku w komfortowych warunkach.

Zastosowane produkty:

  • flagi reklamowe adFlag Blade,
  • brama stałociśnieniowa adGate Triangle,
  • namioty reklamowe: Vario, Express i Premium.

Stoisko adsystem i Galeria Sztuki Samochodowej

Ostatnim elementem naszych przygotowań do imprezy, było stoisko adsystem. Postanowiliśmy uzyskać efekt “wow” i naturalnie przyciągnąć fanów motoryzacji do naszego zakątka imprezy. W tym celu przygotowaliśmy Galerię Sztuki Samochodowej. Wykonaliśmy ją na podstawie zabudowy targowej mFrame wykończonej za pomocą zaciemniających tkanin. Wewnątrz konstrukcji stanęły kasetony podświetlane z wydrukami przedstawiającymi wybrane modele samochodów wystawców z ich krótką historią.

Motoclassic

Efekty współpracy

Udział w MotoClassic 2024 oceniamy jako bardzo udany. To nie tylko przykład sprawnej organizacji i świetnej współpracy naszego zespołu, ale też dobra okazja do nawiązania kontaktów biznesowych. Oto, co o naszym udziale w wydarzeniu sądzi nasz Key Account Manager, Kamil Żóraw, który w trakcie imprezy spotykał się z klientami:

lorem ipsum ALT

Nasz udział w MotoClassic był nie tylko świetnym ruchem wizerunkowym, ale również wartościowym doświadczeniem biznesowym. Rozmowy, jakie miałem okazję odbyć w trakcie wydarzenia, dały mi porządny feedback, czego potrzebują i z jakimi problemami mierzą się w kontekście reklamy offline odbiorcy związani z branżą automotive. Ze zdobytą wiedzą wróciliśmy do adsystem i już działamy, by nasza oferta była jeszcze lepiej dopasowana do oczekiwań klientów.

Kamil Żóraw

Key Account Manager

A jak naszą współpracę oceniają przedstawiciele MotoClassic? Poniżej zobaczysz wypowiedź Aleksandry Muller, Project Manager Motoclassic Wrocław.

Dziękujemy MotoClassic za współpracę przy tegorocznej edycji tego wyjątkowego wydarzenia.