Szanujemy twoją prywatność

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania witryny, personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych oraz analizy przepływu informacji. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny innym podmiotom takim jak: media społecznościowe, reklamodawcy oraz firmy świadczące usługi analizy danych. Pliki cookie dzielą się na: niezbędne, analityczne, funkcjonalne oraz reklamowe.
Czytaj więcej
Zarządzaj ustawieniami
Zaakceptuj wszystkie
logo
user
heart
cart
hamburger

Kolory w marketingu: jakie barwy wybrać, aby osiągnąć efekt premium?


kzw

Marketing/reklama
kolory w marketingu
kolory w marketingu

Jak kolory wpływają na percepcję premium i luksusu w oczach odbiorcy

Kolory w marketingu premium: jakie barwy budują ekskluzywny wizerunek i co oznaczają kolory?

Złoto
- kolor złoty jednoznacznie kojarzy się z prestiżem oraz bogactwem, ponieważ złoto jest jednym z najcenniejszych kruszców na świecie. Od wieków towarzyszyło ludzkości, aby podkreślić prestiż czy status społeczny lub szczególne wydarzenia, takie jak zaręczyny lub śluby. Dlatego wiele światowych brandów, które chcą wywołać w odbiorcach wrażenie luksusu i efektu premium, w swojej komunikacji sięga po kolor złota. Wystarczy przytoczyć przykład takich marek, jak Rolex czy Cartier - złote akcenty podkreślają inwestycyjny charakter produktów, ich status oraz wartość.
Czerń
- to synonim elegancji, a w połączeniu z bielą tworzy ponadczasowy duet, któremu hołdowała sama Coco Chanel. Twórczyni słynnego domu mody i jej następcy często sięgali po czerń w identyfikacji wizualnej firmy oraz przy tworzeniu wzornictwa dla różnych projektów. Minimalistyczna czerń uzupełniona o złoto czy srebro z pewnością wywoła skojarzenia z luksusem. Co dodatkowo ważne, kolor czarny jest także uniwersalny i można zestawić go z wieloma innymi barwami. Połączenie czerwonego z czarnym lub ciemna zieleń zestawiona z omawianym kolorem mogą, przynieść naprawdę dobre rezultaty.
Granat
- kolor granatowy kojarzy się z profesjonalizmem. Wywołuje wrażenie stabilności i elegancji. Nie bez przyczyny to jedna z klasycznych barw, najchętniej wybieranych np. na męskie garnitury. Na kolor niebieski w ciemnym wydaniu stawiają takie luksusowe marki, jak BMW czy Omega. Ważnym elementem ich wizerunków jest niezawodność oraz pozycja lidera w swoich branżach.
Srebro
- kolor srebrny wywołuje różne skojarzenia. To przede wszystkim szlachetny kruszec stosowany w jubilerstwie. Co prawda pod względem wartości znacznie ustępuje zlotu, ale mimo wszystko kontekst kulturowy wpływa na pozytywne znaczenie koloru. Ponadto barwa kojarzy się z nowoczesnymi technologiami - nowe modele laptopów czy telefonów mienią się właśnie chłodnym blaskiem srebra. Jako przykład marki, w której identyfikacji wizualnej znajdujemy srebrny kolor, możemy wymienić Apple. Amerykański gigant technologiczny jest jednoznacznie kojarzony, zwłaszcza w Europie, właśnie z luksusem i wyjątkowością.
Bordo
- to kolor kojarzony z bogactwem i elegancją oraz arystokracją. Aktualnie to jeden z najpopularniejszych odcieni, chętnie stosowany zarówno w modzie, jak i aranżacji wnętrz. Bordowy możemy dostrzec np. w komunikacji marki Gucci.

Psychologia koloru na stoisku wystawienniczym premium – praktyczne wskazówki

Jakie kolory wybrać, aby stoisko emanowało luksusem i profesjonalizmem?

kolory w marketingu

Znaczenie oświetlenia w podkreślaniu efektu premium