Skuteczne oznakowanie stoiska, łatwe targetowanie geograficzne czy wywołanie pozytywnych skojarzeń - to najważniejsze korzyści, jakie daje reklama zewnętrzna. Jeśli chcesz, aby nośniki reklamy outdoorowej wspierały działania promocyjne twojej marki, zobacz, jakie rodzaje reklam zewnętrznych wyróżniamy i jakie są ich mocne strony.
Nośniki reklamy zewnętrznej są nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Co ciekawe, sezon na reklamę zewnętrzną trwa nie tylko w okresie dobrej pogody, ale także zimą czy jesienią. Produkty tego typu możemy zaobserwować podczas najróżniejszych wydarzeń na świeżym powietrzu np. na koncertach, festiwalach czy stokach narciarskich. Reklama i sponsoring na różnego rodzaju wydarzeniach to świetny sposób na wyjście do klienta i skrócenie dystansu między nim a marką. Spotkania tego typu dają sposobność do samodzielnego przetestowania produktów, dokładnego poznania oferty oraz ludzi, którzy stoją za danym brandem. Przekonajmy się, dlaczego reklama outdoorowa jest ważnym i skutecznym sposobem na promocję brandu.
Przeczytaj również: Porównanie flag Standard i Pro – który model wybrać?
Zewnętrzne banery reklamowe, flagi czy namioty z nadrukowanymi symbolami pomagają zwiększać rozpoznawalność marki w świadomości odbiorcy masowego. Reklama zewnętrzna ma szansę dotrzeć do wielu potencjalnych klientów z uwagi na swój zasięg – jeśli stoisko znajdzie się w uczęszczanym miejscu, wielu przechodniów zobaczy twój przekaz.
Co więcej, niezależnie od tego, na jaki rodzaj reklamy outdoorowej postawisz, dzięki elementom tego typu łatwo oznakujesz swoje stoisko. W rezultacie będzie ono wyraźnie widoczne w plenerze. To szczególnie istotny aspekt, jeśli planujesz udział w targach czy wydarzeniu organizowanym na dużej, otwartej przestrzeni publicznej.
Dodatkowe zalety reklamy zewnętrznej, na które należy zwrócić uwagę, to możliwość dokładnego targetowania geograficznego. Jeśli dobrze znasz swoją grupę odbiorców i wiesz, na jakich wydarzeniach gromadzą się klienci z twojej grupy docelowej, wystarczy umieścić tam nośnik reklamowy czy zaplanować większe stoisko promocyjne.
Wykorzystanie reklam zewnętrznych w przestrzeni publicznej daje też dużą sposobność do kreatywnych rozwiązań. Możesz przygotować ciekawy event tematyczny i przy okazji widowiskowo wyeksponować markę. W ten sposób możesz również wywołać pozytywne skojarzenia wokół marki.
Przeczytaj również: Jak poprawić widoczność stoiska? Korzyści zastosowania flag reklamowych
Wśród nośników reklamy outdoorowej możemy wymienić takie produkty jak: flagi reklamowe, namioty, potykacze, trybunki, słupy, bramy itd. W tym artykule weźmiemy na tapet flagi reklamowe.
Flagi to jedne z najpopularniejszych nośników stosowanych w reklamie zewnętrznej. Dzięki wysokim masztom są widoczne z daleka, dlatego pozwalają na bardzo skuteczne oznakowanie stoiska i zwiększają rozpoznawalność marki. Zasadniczo możemy podzielić flagi reklamowe na dwie podkategorie w zależności od materiału użytego do wykonania masztu. Co ważne, tego typu rodzaje reklamy outdoorowej są stosowane nie tylko na zewnątrz budynków, ale także w galeriach handlowych, salonach sprzedaży czy w halach targowych.
Zasadniczym nośnikiem reklamy zewnętrznej w przypadku flag, jest tekstylny wydruk. Na poliestrowej tkaninie drukuje się firmowe symbole takie jak logo czy hasła reklamowe. Do przygotowania flag reklamowych stosujemy zaawansowaną technikę druku bezpośredniego. W jej efekcie można uzyskać wyrazistą grafikę i dobrze nasycone kolory. Dzięki temu flagi reklamowe są świetnymi wizytówkami marek i zapewniają skuteczny przekaz promocyjny.
Gramatura materiału stosowanego do przygotowania flag reklamowych i winderów to 110 g/m². To dość cienka tkanina, co sprawia, że materiał efektownie powiewa na wietrze, a mimo ze wydruk jest jednostronny, grafikę widać z dwóch stron.
W tej grupie znajdują się produkty, których maszt jest wykonany z mieszaniny aluminium oraz włókna szklanego. Takie połączenie materiałów gwarantuje lekkość oraz odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne.
Produkty z dopiskiem "pro" różnią się od swoich standardowych odpowiedników. To wytrzymalsze warianty, które sprawdzą się nawet podczas silniejszego wiatru. Wszystko to dzięki wykonaniu masztów w całości z włókna szklanego. Materiał ten charakteryzuje się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz pewną elastycznością. W efekcie maszt nie złamie się nawet podczas silnych podmuchów. Kolejną zaletą tego materiału jest niewielka waga.
Poza wymienionymi wcześniej korzyściami, jakie daje reklama zewnętrzna, do plusów zastosowania flag reklamowych możemy jeszcze dodać kilka poniższych aspektów.
W porównaniu do innych rodzajów reklamy zewnętrznej, flagi to ekonomiczne rozwiązanie. Już w niewielkim budżecie możesz zapewnić sobie nośnik reklamowy, który zwróci uwagę odbiorców w przestrzeni publicznej na twoje stoisko czy punkt sprzedaży. Dobrym rozwiązaniem na reklamy zewnętrzne w ograniczonym budżecie jest skomponowanie zestawu kilku flag w różnej wielkości oraz kształtach.
Kolejna zaleta, jaką możemy przypisać nośnikom tego typu reklamy, jest mobilność i łatwy montaż. Sama konstrukcja flag (maszt oraz tekstylny wydruk) są lekkie, a po złożeniu zajmują niewiele miejsca. Zatem jeśli prowadzisz działania promocyjne poza siedzibą firmy, łatwo przetransportujesz swoją reklamę outdoorową w postaci flag. Zadbaliśmy także, aby składanie i rozkładanie flag było intuicyjne i beznarzędziowe. Poradzisz sobie z tym zadaniem nawet, jeśli nie masz doświadczenia w pracach manualnych.
Jak widzisz reklama zewnętrzna może być świetnym wsparciem dla innych działań promocyjnych prowadzonych np. w portalach społecznościowych czy systemie Google. Zastanów się, w jakich miejscach użyteczności publicznej czy w ciągach komunikacyjnych przebywają twoi odbiorcy i zdecyduj, na jaką formę promocji postawić. Niezależnie od tego, jaki event zorganizujesz, odpowiednią reklamę outdoorową z pewnością znajdziesz w adsystem.